Ülimenukas mäng Angry Birds tõusis fenomeni seisusse

Angry Birds on mobiilseadmetele loodud mäng, kus linnud püüavad kätte maksta linnupesast mune varastanud sigadele.

FOTO: Internet

Soome firma Rovio arendatav ülimenukas Angry Birds ei ole lihtsalt mobiiltelefonimäng, vaid tõeline fenomen, mis on teinud ettevõttest omalaadse meediafirma.

Angry Birdsi edu võib olla raskesti mõistetav neile, kes seda mängu mänginud pole; niisuguseid inimesi leidub maailmas aga üha vähem.

Omamoodi sõltuvust tekitav mäng loodi 2009. aastal esmalt iPhone’ile, nüüdseks on see saadaval ka Androidi nutitelefonides ja tahvelarvutites, Symbiani kasutavates telefonides ja arvutites.

Saadi lisaraha

Sügisel võib oodata mängu ka Windows Phone 7 telefonidele. Ettevõtte sõnul mängib Angry Birdsi iga päev 40 miljonit inimest. Kokku on mängu versioone, nii tasulisi kui ka tasuta, laaditud enam kui sada miljonit korda.

Lähiajal ilmuvad mängust tuntud tegelased aga ka kinolinale, telesaadetesse ja poelettidele.

Möödunud nädalal teatas Rovio, et riskikapitalistid paigutasid ettevõttesse 42 miljonit USA dollarit ehk 30 miljonit eurot, mis võimaldab firmal panustada Angry Birdsi kui meelelahutusbrändi loomisesse.

Investeeringut korraldanud Accel Partnersi esindaja Richard Wong ütles CNNi vahendusel, et tegemist on enneolematu fenomeniga. «Me usume, et Angry Birdsil on suur võimalus areneda väljapoole mobiilse meelelahutuse valdkonda,» nentis ta.

2003. aastal asutatud Rovio jaoks oli möödunudnädalane rahasüst esimene. Nokia ja HP korraldatud programmeerimiskonkursi järel asutatud firma on seni teinud koostööd mitmete mängutootjatega, nagu näiteks Electronic Arts. Angry Birds on aga ettevõtte jaoks seni edukaim mäng. Kokku on firma loonud ligi 30 mängu ja ettevõttest on saanud üks innovaatilisemaid mängutootjaid Euroopas.

Saab meelelahutusbrändiks

Peale Accel Partnersi paigutas ettevõttesse raha Skype’i kaasasutaja Niklas Zennström, kes nüüd on ka Rovio juhatuses koha saanud. «Ma pole näinud nii kiiresti kasvavat online-toodet, selle kasvutempo ületab isegi Skype’i oma,» ütles Zennström Reutersile antud intervjuus. «Rovio on teinud suurepärast tööd, viimaks Angry Birdsi erinevatele platvormidele, haarates nii uusi turge. Meie investeering annab Roviole tiivad.»

11. märtsil alanud ja 20. märtsini kestval tehnoloogiakonverentsil SXSW Interactive ütles üks Rovio asutajaid Peter Vesterbacka, et ettevõtte plaan on arendada mängu, kaasates senisest enam ka sotsiaalmeediat. «Me töötame praegu mängu kallal, mis hõlmab ka sotsiaalvõrku Facebook, meie eesmärk on teha Angry Birds mängitavaks kõikjal,» nentis ta.

Möödunud aasta augustis ütles üks mängu loojatest Mikael Hed intervjuus Reutersile, et ettevõtte soov on arendada mängust tõeline meelelahutusbränd. Eeskujuks on seejuures Walt Disneyle kuuluva Pixari loodud animatsioonid Toy Story ja Monsters Inc.

Mõlemad on palju enamat kui populaarsed animatsioonid. Poelettidelt võib leida lugematu arvu mänguasju, raamatuid ja muud, mida müües bränd aina kasvab.

Algus Angry Birdsi brändiks muutmisel on tehtud, mängutegelastega pehmeid mänguasju on müüdud juba enam kui kaks miljonit. Samuti on juba enam kui pool aastat räägitud Angry Birdsi filmist. Kinolinale on esmalt aga oodata filmistuudio 20th Century Foxi filmi Rio järge, kus Angry Birdsist tuttavad linnud oma koha leidnud.

Rovio ja sellesse investeerijate jaoks ei ole Angry Birds enam ammu lihtsalt mäng. Ettevõte nimetab end meelelahutusmeedia firmaks, Ville Heijari sõnul kehtib see ka teiste mängutootjate kohta. «Mängudest on saanud omaette meedia, mängutootjad arenevad sellega kaasa,» ütleb ta.

Tagasi üles