Saaremaa Laevakompanii süüdistab riigifirmat ebaõiglases kohtlemises (1)

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vjatšeslav Leedo
Vjatšeslav Leedo Foto: Tairo Lutter

Vjatšeslav Leedole kuuluva Saaremaa Laevakompanii hinnangul üritab riigifirma Saarte Liinid takistada ettevõtte osalemist Sõru-Triigi, Ringsu-Roomassaare ja Ringsu-Pärnu liinide opereerimishankes, kuna teisel Leedole kuuluval ettevõttel Väinamere Liinid on riigifirmaga pooleli kohtuvaidlused.

Ühispakkujatel Saaremaa Laevakompanii ja Tuule Liinid OÜ saavad Sõru-Triigi, Ringsu-Munalaid, Ringsu-Pärnu ja Ringsu-Roomassaare liinidel otselepingu sõlmimiseks vajaliku Saarte Liinide kinnituse üksnes siis, kuid Saarte Liinidele tasutakse Väinemere Liinid OÜ võlgnevus ja ettevõtted annavad baassadamatasude tasumise tagamiseks Saarte Liinidele piisava tagatise, kirjutab ettevõtete esindaja Tõnis Rihvk majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile (MKM).

MKM on kehtestanud otselepingute sõlmimise korra, mille kohaselt tuleb otselepingu sõlmimisel tagada isikute võrdne kohtlemine ning menetluse läbipaistvus ja kontrollitavus. Saarte Liinid on teinud ühishinnaettepanekute esitajatele põhjendamatuid takistusi hinnapakkumiste esitamiseks, märgib Rihvk.

«On tähelepanuväärne, et AS Saarte Liinid ei keeldunud tingimusteta kinnituse andmisest mitte Saaremaa Laevakompanii tehniliste ja finantsiliste näitajate puudulikkuse tõttu, vaid kolmanda äriühingu Väinamere Liinid OÜ väidetava võlgnevuse tõttu,» seisab kirjas.

Seega on AS-i Saarte Liinid keeldumine Rihvki sõnul olnud õigusvastane ning vastuolus konkurentsiseadusega.

«Saarte Liinidel on kohustus väljastada ühishinnaettepanekute esitajatele lisatingimusteta kinnitus kõnealuste otselepingute perioodiks sadamateenuste osutamiseks lepingute sõlmimise võimalikkuse kohta,» märgib ta.

Lisaks juhib Rihvk tähelepanu, et Väinamere Liinid OÜ ja AS-i Saarte Liinid vahel on pooleli kohtumenetlus arvete, nõuete ja muu tasumisega seonduvas kohtuvaidluses, kus Väinamere Liinide vastu suunatud nõude osas on kohtumenetluses määratud tagatis Saarte Liinide kasuks. Saarte Liinide nõue täiendava tagatise esitamiseks on muuhulgas õigusvastane ka seetõttu, et teenuse osutajale on juba tsiviilasjas piisav tagatis antud, märgib ta.

Eeltoodust järeldub, et Saarte Liinid on käitunud pahatahtlikult üksnes eesmärgiga välistada Saaremaa Laevakompanii ning Tuule Liinid võimalus osaleda MKM-i otselepingu sõlmimise menetluses, kirjutab Rihvk.

«Palume kiiret reageerimist tagamaks pakkujate võrdne kohtlemine ning ootame AS-lt Saarte Liinid vastavaid kirjalikke kinnitusi.»

Teisipäeva õhtul kella viieks laekus majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile (MKM) laevadega Soela ja Runö opereerimiseks kaks pakkumist.

Sõru-Triigi, Ringsu-Roomassaare ja Ringsu-Pärnu liinide opereerimishankes esitasid pakkumise AS Kihnu Veeteed ning ühishinnaettepanekuna AS Saaremaa Laevakompanii ja Tuule Liinid OÜ. Kolmas hankel osalema kutsutu TS Laevad OÜ loobus konkureerimast. Täiendavalt teatas ministeerium kolmapäeval, et kutse esitati ka Nordic Jetline OÜ-le, kes samuti hinnaettepanekut ei esitanud.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles