Ettevaatust! Petturid korraldavad Rimi ja Konsumi nimel nakatavat libaloteriid

Aivar Pau
, tehnikaportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Konsumi nimel tehtud õngitsuskampaania
Konsumi nimel tehtud õngitsuskampaania Foto: RIA/Facebook

Riigi Infosüsteemi Ameti intsidentide käsitlemise osakond CERT-EE hoiatab Facebookis leviva petuskeemi eest, kus Konsumi ja Rimi nimel korraldatava nutiseadmeloterii reklaam kujutab endast tegelikult andmete õngitsuspettust.

Kasutajat meelitatakse täitma küsimustikku ja saatma tasulist lühisõnumit, et osaleda auhinna loosimisel. Tegelikult liitub sõnumi saatja tasulise sisuteenusega.

«Üks seda kampaaniat majutavaid servereid Panamas on juba suletud, kuid petised võivad õngitsust korrata, kasutades uusi internetiaadresse,» hoiatab CERT. «Tuleb silmas pidada, et paralleelselt küsitlusega võib veebileht teha katseid kasutaja nakatamiseks pahavaraga.»

Seetõttu soovitab CERT üldse vältida petukampaania lehe külastamist.

Rimi Eesti pressiesindaja Katrin Batsi sõnul ei olnud kaubanduskett sellisest pettuseskeemist enne tänast teadlik.

«Suur tänu teatamast! Teavitame kindlasti sellest ka Rimi Facebooki lehe jälgijaid,» ütles Bats Postimehele.

Soovitused petuskeemi sattunutele:

  • pöörduda enda mobiiliteenuse pakkuja poole, et ära hoida pettuse tagajärjel tekkivaid kulutusi,
  • teavitada CERTi (cert@cert.ee),
  • teavitada politseid (cybercrime@politsei.ee).

Märgid pettuse äratundmiseks:

  • Loterii korraldaja pole üheselt selge.
  • Osalemiseks tuleb saata lühisõnum.
  • Veebileht annab otsuse tegemiseks piiratud aja (siin 60 sekundit).
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles