Estravel toob turule uue lennupiletiportaali

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Matti Pruul.
Matti Pruul. Foto: Erakogu

Estravel avab eestikeelse toega lennupiletiportaali Sky24.ee esmase versiooni, millega tahetakse pakkuda reisijale kõige odavamat reisivõimalust ning tõusta turuliidriks.

Sky24.ee ärijuhi, analoogse portaali Bookinghouse käivitanud Matti Pruuli sõnutsi on portaali sihtrühm eelkõige soodsat hinda otsivad ja reisihimulised kliendid ning nad ei konkureeri täisteenust pakkuvate reisibüroodega, sealhulgas ka omanikfirma Estraveliga.

Kuigi internetist lennupileti ostmise võimalus on enamusel lennufirmadel, kinnitab Pruul, et nemad tahavad pakkuda kõige odavamat, kuid samas mugavat ning usaldusväärset teenust. Nii ei pea Sky24 klient lendudega probleemide tekkimisel tegema kulukat kaugekõnet ja suhtlema võõras keeles, vaid saab vajadusel abi Eestist ja oma emakeeles. Nüüdseks Leedu omanikele kuuluvas Bookinghouses tuleb ööpäevase info-ja abitelefoni kõneminuti  eest maksta 70 eurosenti, tööpäeviti 9-18ni saab sealt arvuti kaudu ka tasuta abi. Esialgu on Sky24  vaid eestikeelne, kuid peagi lisanduvad vene- ning ingliskeelne variant.

Pruuli sõnutsi tuleb nende hinnaeelis sellest, et portaali personalikulud on viidud miinimumini, enamik protsesse automatiseeritud ning see ei paku liigseid lisateenuseid. Nende endi esialgne hinnavõrdlus näitab, et keskmiselt on piletid näiteks Euroopa sihtkohtadesse kuni 30 protsenti soodsamad kui reisibüroode kodulehekülgedel ja kuni  kümnendiku odavamad võrreldes teiste lennupiletiteportaalidega

Kuigi portaal soovib pakkuda odavaimat teenust ei ole sealt võimalik leida odavlennufirmade reise. Pruuli sõnul on see teadlik valik, sest vahendajana peaks arvestama lisakuludega ning lõpptulemus ei pruugi reisijale kõige soodsam tulla. «Odavlennufirma reisija ostab pileti tavaliselt firma kodulehelt,»  tõdes Pruul.  Samas on see tema sõnutsi praegune otsus ning tulevikus ei saa odavlennufirmade valikusse lisamist välistada.

Portaali esmase versiooni käivitamise kulud on suurusjärgus 100 000 eurot, kuid Pruuli sõnul on tegemist vaid esialgse investeeringuga ning portaali edasiarendused nõuavad lisaraha. «See on ainult esimene samm,» tõdes ta. Tasuvusaeg pärast portaali täisversiooni valmimist ei tohiks aga tema sõnul olla pikem kui kaks aastat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles