Reklaamiturul kasvas ainult internet

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajakirjad kioskis..
Ajakirjad kioskis.. Foto: Caro / Scanpix.

Eesti meediareklaamituru käive ulatus 2010. aastal 1,033 miljardi krooni ehk 66 miljoni euroni, mida on 7 protsenti vähem kui aasta varem. Turu langusega samaväärset tõusu näitas internet, samas kui  ajalehed kaotasid aastaga viiendiku ning ajakirjad 14 protsenti, selgub TNS Emori ülevaatest.

TNS Emori andmetel oli käive neljandas  kvartalis 304,4 miljonit krooni (19,5 miljonit eurot), mis aasta varasema 304,8 miljoni krooniga võrreldes  on praktiliselt sama.

TNS Emori ärisuuna juhi Külli Esko sõnul iseloomustas aastat kvartalist kvartalisse liikuv trend järjest positiivsemate muutuste poole: kui esimeses kvartalis oli turu langus veel ligi 19 protsenti ning teises kvartalis 8 protsenti,  siis kolmas kvartal oli juba eelmise aasta sama ajaga võrdne. Kui tavapäraselt on aasta väikseima käibega kvartal olnud suvine kolmas kvartal, siis möödunud aastal olid Esko sõnul võrdselt väikse mahuga esimene ja  teine  kvartal, mis mõlemad moodustasid aastakäibest 21 protsenti, suurimat käivet näitas aga traditsiooniliselt aasta viimane kvartal (30 protsenti). 

Meediatüüpidest olid aasta kokkuvõttes väikeses kasvutrendis internet (ligi 7 protsenti) ning nii tele- kui välireklaam (mõlemad umbes 1 protsent), raadio aga liikus koguturul toimunud väikse langusega samas rütmis (umbes 7 protsenti. Jätkuvalt suures languses oli aga printmeedia, kusjuures ajakirjade käive oli ligi 14 protsenti väiksem, ajalehtede oma aga koguni 20 protsenti.

 Esko sõnutsi on meediareklaamituru väikese languse taga suures osas selliste TOP10-sse kuuluvate kategooriate nagu mööbel (-32protsenti ), kontserdid, festivalid (-23 protsenti) ning jaekaubandus (-12 protsenti) mahtude jätkuv langemine.«Lisaks avaldas oma mõju ka ühiskondlike organisatsioonide, peamiselt erakondade reklaamikulutuste vähenemine 86 protsedi võrra võrreldes 2009. aastaga, mil toimusid kahed valimised,» lausus ta. Samas näitasid mõnede oluliste tootekategooriate meediareklaamikäibed võrreldes 2009. aastaga juba ka kasvu – nii suurenes finantsasutuste ja -teenuste käive 18 protsenti, mobiilside käive 7 protsenti ning reisijateveo kategooria käive koguni 23 protsenit.

Möödunud aasta suurim reklaamija oli EMT, reklaamimahtudelt järgnesid Tele2 Eesti, Procter & Gamble, Elisa Eesti, Placet Group, Tallink Grupp, Rimi Baltic, A-Selver, Unilever ja L’Oreal.

Eesti meediareklaamiturg 2010. aastal

 
 Käive
(mln_kroonides)
Meediareklaamituru jaotusMuutuste protsent (vs 2009)

Ajalehed

269,428,7%-19,8%

Ajakirjad

65,16,3%-13,8%

Televisioon    

329,631,9%1,4%
Raadio101,39,8%-6,9%
Väli89,98,7%1,3%
Internet151,314,6%6,6%
Kokku1033,4100%-6,8%

 Andmete allikas on TNS Emori reklaamikulutuste uuring Adex

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles