Uus Maa: Eestile kuluks ära minimarketite kett

Adele Johanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
7-Eleven
7-Eleven Foto: SCANPIX

Uus Maa analüütiku Igor Habali sõnul oleks jumet 7-Eleven-laadsel kodupoodide ketil, mis  keskenduks alkoholi asemel esmatarbekaupadele. 

Eestis on juba mõnda aega kaubanduspindade arv väga suur. «Palju aastaid päästis kaubanduspindu see, et turule tulid teistsugused hooned, kus olulisel kohal olid ka toitlustus ja meelelahutus,» rääkis Habal.

Tema kinnitusel on aga tänapäeval trend pigem väiksuse ja personaalsuse poole. «Rohkem isikupärast kogemust. Räägime näiteks seiklusparkidest kaubanduskeskuses,» märkis ta.

Inimesed on muutnud oma tarbimist ning väga paju oste tehakse kiiresti e-poest, selle asemel, et käia suures kaubanduskesksuses ekslemas. Sinna minnakse nädalavahetusel aega veetma, kinno, sööma.

See tähendab, et keskmise suurusega kaubanduskesksused on keerulises olukorras, järjest rohkem ruumi jääb aga minimarketitele ja kodupoodidele, kus  võiks kiiresti  hädavajalikku osta. 

Tänavakaubanduses on kohati suur nõudlus toitlustus- ja iluteenuspindade vastu. Kaubanduskeskused on pindade väljaüürimisel pöördunud üha enam kinnisvarabüroode poole. Tulenevalt tihedast konkurentsist ning müüjate nappusest pikenevad uute kaubanduskeskuste arendusperioodid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles