Laevadega Soela ja Runö opereerimiseks said kutse kolm firmat

Ruhnu vahet sõitev Runö.

FOTO: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) saatis ASile Kihnu Veeteed, OÜ-le TS Laevad ja ASile Saaremaa Laevakompanii kutse otselepingute hankes osalemiseks ja kolmapäeva hommikul kohtuvad Baltic Workboatsis veeteede ameti, Kihnu Veeteede ja Saaremaa Laevakompanii esindajad, kirjutab Meie Maa.

Hinnaettepanekuid oodatakse opereerimiseks nii Sõru-Triigi kui Ruhnu liinil ning nende esitamise tähtaeg on 14. veebruar. Ministeerium langetab otsuse 14 päeva jooksul ja hindamiskriteeriumiks on madalaim hind.

AS Kihnu Veeteede juhatuse liige ja tegevjuht Andres Laasma kinnitas hankes osalemist ning nimetas ettevõtte eeliseks teiste pakkujate ees nii Sõru–Triigi liini olude kui ka uue laeva tundmist. «Opereerime hetkel Soela kahe sõsarlaeva, Kihnu Virve ja Ormsöga,» sõnas Laasma Meie Maale.

«Need kolm ettevõtet on meile teadaolevalt võimalikud teenusepakkujad Eestis ja võiksid vastata menetluse tingimustele, näiteks pole riigi ees võlgu,» põhjendas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kommunikatsioonijuht Rasmus Ruuda otselepingute hankele kutsutute valikut ning selgitas, et otselepingud on Euroopa Liidus, seega ka Eestis lubatud juhul, kui veoteenus siseveeteedel või Eesti territoriaalvetes on mahult vähem kui 300 000 kilomeetrit aastas. «Nii Ruhnu kui ka Sõru-Triigi parvlaevaliinil on see väiksem, täpsemalt Ruhnu liinil ligi 24 600 ja Sõru-Triigi liinil ligi 12 600 kilomeetri ulatuses.»

TS Laevade juhatuse esimees Kaido Padar kinnitas, et hankedokumendid on käes, aga kuna pakkumiste tähtaeg ei ole veel saabunud, siis ei saa praegu teemat kommenteerida. Tema sõnul on kõik kolm hankele kutsutut väärikad ettevõtted ja kindlasti valmis teenust osutama vastavalt klientide ootustele.

Tagasi üles