3D-filmid aitasid filmitööstuse august välja

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mees 3D-prillidega.
Mees 3D-prillidega. Foto: Margus Ansu

PwC hinnangul on asjatundjate hiljutine umbusk 3D-filmide ärimudeli eduvõimaluste suhtes nüüdseks asendunud eufooriaga, kuna tarbijad on taoliste filmide eest nõus maksma 2-3 dollarit rohkem kui tavalise filmi eest ning see on aidanud filmitööstusel oma müügitulu kasvatada kinokülastuste üldarvu kahanemise kiuste.

PwC hiljuti avaldatud uuring näitab, et 2010. aastal saavutas 3D-filmide tootmine läbimurde nii tehnoloogia standardiseerimise kui ka suure müügieduga projektide osas. Kui 2008. aastal oli 20 suurima kassatuluga filmi seas üks 3D-formaadis film ja tunamullu kolm, siis 2010. aasta müügi-edetabeli esi-20s oli 3D-filme juba kaheksa.

Filmide puhul, millest on ekraanil nii 3D-, kui 2D-versioon, moodustab 3D-piletitulu 50-70 protsenti ning 3D on aidanud järjest kahaneva kinokülastuste üldarvu vähenemise kiuste müügitulusid kasvatada.

Positiivse üllatusena filmitööstuse jaoks, pole edukate 3D filmide puhul vähenenud ka DVDde müügist saadav tulu (DVDde müük annab filmitootjatele üle 50 protsendi filmiprojekti kogutuludest).

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles