Riigifirma Eesti Post kaebas konkurendi peale (2)

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Kojukande konkurents on nii karmiks läinud, et riigifirma Eesti Post üritab konkurentsiameti abiga põhirivaalile Express Postile selgeks teha, et nad käituksid nii, nagu turgu valitseva ettevõtte seisund ette näeb.

Eesti Post esitas 21. jaanuaril konkurentsiametile kaebuse linnapiirkonnas perioodika kojukandeturul turgu valitseva Express Posti peale, mis ei käitu seaduslikult, sest veab samasse kontserni kuuluvaid väljaandeid tunduvalt soodsamalt kui teisi väljaandeid, kirjutab Äripäev.

Eesti Post tõi kaebuses välja kolm punkti, kus Express Post on nende arvates rikkunud konkurentsiseaduse paragrahvi 16 nõudeid – et Express Post kohtleb äripartnereid ebavõrdselt nii kojukande kui ka tellimuste vastuvõtmise turul ning rakendab ebaõiglasi hinnatingimusi.

Eesti Posti juhatuse liikme, logistikadivisjoni juhi Ansi Arumeele kinnitusel konkureerivad nad Express Postiga kolmes postiteenuse põhivaldkonnas: perioodika kojukandel, perioodika tellimuste vastuvõtmisel ja kirjateenustes.

«Postiteenuste turud on Eesti väiksuse tõttu väga piiratud ja need on languses ehk turumaht jääb vähemaks ning konkurents aina pingestub. Me esitasime kaebuse, sest tahame, et turuosalistel oleksid võrdsed tingimused, et me mõlemad käituksime samade reeglite järgi,» põhjendas Arumeel kaebuse esitamist.

Pikemalt loe Äripäevast.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles