Leedu lükkas Rail Balticu ootamatult naabrite gaasisõtta

  • Soome loovutas regionaalse LNG-terminali Eestile, Leedu soovib seda nüüd endale.
  • Euroopa Komisjon ei pea Klaipeda ujuvat LNG-terminali abiraha kõlblikuks.
  • Alexela ootab veebruariks Euroopa Komisjoni otsust 134 miljoni euroseks süstiks.

Eesti peaminister Jüri Ratas, Läti peaminister Māris Kučinskis ja Leedu peaminister Saulius Skvernelis kirjutasid eile Kultuurikatlas alla Rail Balticu rajamise leppele. Allkirja andmisega viivitada lubanud Skvernelis saavutas, et Eestile juba sülle kukkununa tundunud LNG terminali asukoha üle algavad nüüd uued läbirääkimised.

FOTO: Mihkel Maripuu

Uus poliitmanööver ohustab Alexela kavatsust alustada tänavu Paldiskisse regionaalse LNG-terminali ehitamist, sest leedulased nõudsid Rail Balticu kokkuleppe varjus, et Euroopa rahastaks hoopis Klaipeda terminali.

Tellijale Tellijale

Leedu peaminister Saulius Skvernelis esitas eile Rail Balticu kokkuleppe allkirjastamise järel pressikonverentsil ootamatult soovi, et Euroopa Liit rahastaks Klaipedasse ajutiselt toodud LNG-laeva kui piirkonna ühishuve rahuldavat terminali. «Klaipeda LNG-terminal suudab täita piirkondliku terminali ülesandeid,» teatas Skvernelis.

Rail Balticu kokkuleppe allkirjastamisel Kultuurikatlas osalesid Eesti peaminister Jüri Ratas, Läti peaminister Māris Kučinskis ja Skvernelis. Kuid leedulased hoidsid kuni viimase hetkeni pinget, jättes õhku võimaluse, et võivad kokkuleppega ühinemisega veel mitu kuud viivitada.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles