Logistikaärimees: Deutsche Bahn juba uurib Rail Balticut

  • Väide, et ükski kaubaomanik ei kasuta kallimat võimalust, ei vasta tõele.
  • Rail Balticul hakkavad kaubad liikuma Aafrikasse ja Aasiasse.
  • Tallinna Sadama 10 miljoni reisija seas leidub neid, kes istuvad Rail Balticule.

Rail Balticu vastane meeleavaldus

FOTO: Liis Treimann/Postimees

Eestis üha kirglikumat vaidlust põhjustav Rail Balticu raudteeprojekt jõuab täna otsustavasse järku, kui kolme Balti riigi peaministrid kirjutavad Tallinnas alla selle hiigeltaristu rajamise kokkuleppele.

Tellijale

Euroopasse viiva kiirraudtee vastaste ja skeptikute seas tekkib üha uusi teooriaid ja faktikäsitlusi, millele vastamiseks jääb Rail Balticu projektimeeskonnal ilmselgelt jõust vajaka. Kuna just kultuuritegelased mängivad kirglikus arutelus võtmerolli, edastas Postimees asjatundjatele vastamiseks teleseriaali «Pilvede all» staarnäitleja ja ettevõtja Vladas Radvilavičiuse ja tema mõttekaalsastega kahasse koostatud küsimused.

Lisaks tavapärasele Rail Balticu teemade ringi selgitajale, projekti koordinaatorile Kristjan Kaunissaarele andsime võimaluse oma seisukohti seletada kahe ettevõtte juhtidele, keda uue raudtee rajamine otseselt puudutab. Neid võimalusi, mida näeb peamiselt Soomest tulevate kaupade uuele raudteele ümber laadimiseks Tallinna Sadam, selgitas ettevõtte juhatuse esimees Valdo Kalm. Eesti ainuke konteinerterminal Transiidikeskus õigustab oma olemasolu vaid siis, kui siin liigub naabritele hädavajalikku kaupa, mistõttu jagas ettevõtte juht Erik Laidvee meelsasti ka oma visiooni loodavast transpordikanalist.

Tagasi üles