Sadama valitud Vene firma investeerib konteinerterminali 60 miljonit

Andrus Karnau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna Sadamal rekordtulemused.
Tallinna Sadamal rekordtulemused. Foto: Graafika: Margit Randmäe

Tallinna Sadama konteineriterminali valitsejaks vlitud Vene firma Rail Garanti üks omanikest Nikolai Falin ütles, et ettevõte investeerib konteineriterminali rajamisse 60 miljonit eurot.

«Kui vaja, siis investeerime rohkem, meile on tähtis, et terminal korralikult tööle hakkaks,» märkis Falin telefoniintervjuus Postimehele. Ta lisas, et ei oska lubada, millal liigub uue terminali kaudu esimene konteiner.

«Töid alustame viivitamatult, juba järgmisel nädalal tulevad Tallinna projekteerijad, konsultandid ja terminali tulevane juhtkond,» ütles ta. «Me pole varem sellist terminali ehitanud, ma ei oska öelda, kui palju see aega võtab. Venitada me ei taha, sest investeerime oma raha. Mida kiiremini terminal tööle hakkab, seda kiiremini saame raha tagasi.»

Miks nimelt Tallinn? Falini sõnul on Vene sadamate terminalid juba omanikud leidnud ja firmal polnud võimalik mõnes neist oma terminali omada.

«Meile tehti ettepanek osaleda Eesti sadama terminali konkursil, nii me selle projekti enda jaoks leidsimegi. Oleme seda sadamaga ammu arutanud, esialgu oli meile konkurendiks Hiina. Kuna hiinlased loobusid, avanes meie võimalus,» rääkis Falin.

Hiina Ningbo sadam pidi esialgu saama uue konteineriterminali rajajaks, kuid üleilmse majanduskriisi ajal tekkis neil rahalisi probleeme ja Hiina sadam on loobunud nii Tallinna projektist kui ka teistest terminalidest Euroopas.

Rail Garant veab konteinereid raudteid pidi, mistõttu uus terminal ei tohiks tuua ummikuid Eesti-Vene piiril. Falini sõnul on nende peamised laadimiskeskused Uuralites ja mujal Venemaa südames.

«Mida vaiksem ja rahulikum on poliitiline olukord, seda parem meie jaoks,» lausus Falin vastuseks küsimusele, kas pronksöö-taolised sündmused takistavad äriajamist Eestiga.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles