Veeteede amet: Tõllu tehnilised puudused sarnanesid Leigri omadega (3)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tõll
Tõll Foto: Küllike Rooväli

Veeteede ameti kontroll leidis Poolas valminud ja jaanuari keskel Virtsu-Kuivastu liinil sõitma hakanud parvlaeval Tõll mõningaid puudusi, mis sarnanesid möödunud aasta lõpus parvlaeval Leiger avastatud puudustega.

Veeteede ameti meresõiduohutuse teenistuse juhataja Marek Rauk ütles esmaspäeval BNS-ile, et Tõllul esines ehituse lõppfaasis mõningad puudusi, mis olid seotud päästevahendite ja tuleohutusega.

«Need puudused olid sarnased Leigriga. Need said lahendatud ja Tõll on praegu saanud liinil sõitmiseks kõik vajalikud tunnistused.»

Veeteede ameti kontroll leidis eelmise aasta lõpus Türgis valminud Leigril 21paarkümmend vajakajäämist. Enamik neist olid väikeseid, kuid oli ka suuremat tähelepanu nõudnud vigu. Peamised Leigri vead olid seotud tuleohutuse ja navigeerimissüsteemidega.

«Nagu Leigri nii ka Tõllu vastuvõtmisel oli lipuriigi esindajana järelevalve funktsioonis Saksamaa Liitvabariigis registreeritud klassifikatsiooniühing DNV GL AS,» ütles Rauk.

«Kuna veeteede ametit kui lipuriigi mereadministratsiooni hoiti Tõllu valmimisel kõigega kursis, siis võib öelda, et laeva üleandmine oli sujuv ja probleemid, mis esinesid, said koostöös laevaehitaja, tellija ja klassifikatsiooniühingu vahel lahendatud.»

Rauk märkis, et laevaehitus on alati pikk ja keeruline protsess ning ikka peab arvestama, et nõuetelevastavuse osas tehakse mitmeid tehnilisi märkusi.

«See on päris loomulik, sest laev ongi väga kompleksne ehitis, kus iga detail tuleb üle kontrollida. Niisugune kontroll on vajalik ohutuse tagamiseks. Me tahame ju ka reisijatena kõik, et kui laev väljub sadamast, jõuaksime me ka ohutult sihtpunkti ning et tagatud oleks reisijate, laeva enda ja lasti ohutus,» sõnas ta.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles