Ringhäälingute liit punnib alkoholireklaami piirangutele vastu

Adele Johanson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Priit Leito
Priit Leito Foto: Arno Saar/Õhtuleht

Eesti ringhäälingute liidu sõnul seaksid muudatused alkoholi- ja reklaamiseaduses mitmed Eesti ettevõtted raskesse majanduslikku seisu, selgub täna peaminister Jüri Ratasele saadetud kirjast.

Liidu hinnangul ei põhine eelnõu mõjude sisulisel analüüsil ning kaalumisel olevad karmid piirangud asetavad Eesti kanalid ebavõrdsesse situatsiooni välismaiste ringhäälingu organisatsioonidega, kes edastavad oma signaale välisriikidest.

«Meile teadaolevalt on valitsuskabinet seoses telereklaamiga arutanud vaid niinimetatud «postkaart-reklaamide» lubamist, mis tähendab sisuliselt alkoholireklaami lõppu televisioonis ja annab suure eelise välismaistele kanalitele ja toodetele,» selgitab Eesti Ringhäälingute Liidu liige ja TV3 juht Priit Leito.

«Olukorras, kus kõik Eesti kommertskanalid on siplemas kasumi ja kahjumi piiril, tekib küsimus, millise riigi huve antud piirang ikkagi väljendab.»

Peaministrile saadetud kiri sisaldab ühtlasi ka ettepanekut, mis liidu hinnangul mõistlik ja proportsionaalne ja mida Ringhäälingute Liidu liikmed valmis järgima ka ilma regulatiivse sekkumiseta eneseregulatsiooni korras. 

Selleks on näiteks elustiili propageerivate elementide kasutamise piiramine reklaamis, mis tähendab et reklaamidest eemaldatakse inimesed ja edastatakse vaid konkreetse tootega seotud emotsioone ja informatsiooni.

Ühtlasi hoiatab Liit, et plaanitava alkoholireklaami piirkellaaja tunni võrra varasemaks tõstmisega tõuseb pelgalt alkohoolsete jookide reklaamide arv selleks lubatud ajal. Tulemust ei too ka reklaamikeeld internetis, mis Ringhäälingute Liidu sõnul samuti Eesti ettevõtjad, tootjad ja kanalid tõsistesse raskustesse panevad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles