Vitsur: ekspordi kiratsemine vähendab Eesti tarbija valikuid

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Majandusteadlane Heido Vitsur.
Majandusteadlane Heido Vitsur. Foto: Peetr Langovits

Meie harjumuspärase kaubakülluse juures on lihtne unustada, et see pole vaid Euroopa Liidu ja globaliseerumise teene, vaid valikuterohkuse tarbimisel tagab eeskätt Eesti ettevõtjate võime impordiga võrreldavas koguses eksportida, rõhutab majandusekspert Heido Vitsur KPMG värskes juhtimisajakirjas Foorum. 

«Viimase veerandsajandiga oleme harjunud, et saame siinsamas kodus kasutada pea iga asja, mis maailmas toodetakse, olgu siis isiklikuks tarbeks või ettevõtte tootmisprotsessis. Nii igapäevase asja puhul on lihtne unustada, et me ei võlgne sellist kaupade kättesaadavust mitte globaliseerumisele ega Euroopa Liidule, vaid eeskätt Eesti majanduse võimele impordiga võrreldavas koguses tooteid ja teenuseid eksportida,» arutleb Vitsur Foorumis.

Eesti ekspordile keskenduvas ajakirjanumbris toonitab Vitsur, et kuna eksportööridel ei lähe hetkel väga hästi, ei tohi unustada ekspordi kahanedes kahaneb ka Eesti impordivõime. Väikeste riikide käekäik sõltub tema kinnitusel ekspordist märksa enam kui suurte riikide oma, sest suhtelises mõistes tuleb kaubakülluse nimel eksportida kordades rohkem, kui suurriikidel, kelle koduturg võimaldab neile märksa mitmekesisemat ettevõtlust ja võimalusi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles