Eesti on muutunud äriteenuste asukohana atraktiivsemaks

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Lennart Rikk

Globaalne juhtimisalane konsultatsioonifirma A.T. Kearney avaldas veebruaris ülevaate maailma 50 kõige atraktiivsemast asukohast äriteenuste valdkonnas.


Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EASi) teatel platseerus Eesti selles ülevaates 11. positsioonile, samas kui viimases, kaks aastat tagasi tehtud uuringus oli Eesti 18. kohal.

Uuring hindab riikide atraktiivsust kolme põhivaldkonna lõikes: kuluefektiivsus, tööjõu olemasolu ja oskused ning ärikliima. 

2011. aasta indeksis tuuakse kõiki Balti riike positiivsena esile suuresti majanduslanguse tulemusel konkurentsivõimelisemaks muutunud kulubaasi ning hea oskustasemega tööjõu tõttu.

Läti on tõusnud 22. kohalt 13. ja Leedu 21. kohalt 14. Üllatava tõusu on teinud ka Suurbritannia, mis on kerkinud 31. kohalt 16.

«Vaadeldes Eesti asetust võrdluses Läti ja Leeduga on heameel märkida, et oleme hinnatud oluliselt tugevamaks ja atraktiivsemaks ärikliima osas: siin oleme 50 vaadeldud riigi seas lausa 4. kohal Singapuri, Saksamaa ja Kanada järel. Samuti on meil kõrgem skoor tööjõu olemasolu ja oskuste kategoorias,» tõi EASi juhatuse liige Maria Alajõe esile.

Alamkategooriates on Eestil kõige kõrgem skoor hariduse (kõikide riikide lõikes viies tulemus) ja keeleoskuse osas (7. – 9. positsioon). Läti-Leedu on mõlema parameetri poolest sisuliselt võrdsed ja jäävad 50 riigi edetabelis keskele.

Eesti jääb Lätile ja Leedule veidi alla kuluefektiivsuse osas peamiselt kõrgemate tööjõukulude tõttu. Samas maksude ja regulatsioonidega seonduvate kulude osas on Eesti oma naabritest veidi konkurentsivõimelisem.

«Majanduslangus sundis ettevõtteid, sh eriti rahvusvahelisi korporatsioone ümber vaatama oma äriteenuste korraldamise mudeleid.

Kui aastakümneid oleme täheldanud tootmisüksuste ümberpaiknemist maailmas, siis nüüd on jõudnud murrang teenuste ümberkorraldamisse.

Üha sagedasemaks on muutunud, et teenused, mille osutamiseks ei ole vajalik lõpptarbija lähedus, viiakse välja kalli kulubaasiga riikidest, otsides parima kvaliteedi ja hinnasuhtega asukohti.

Äriteenuste mudelid on muutumas ja üha suuremas määras globaliseerumas,» kommenteeris Eesti edu Alajõe.

Jätkuvalt domineerivad selles valdkonnas sihtkohtadena madala tööjõukuluga ja pea piiramatu tööjõuressurssiga riikidena India, Hiina ja Malaisia, kuid muutunud majandusolud on oluliselt tõstnud ka Balti riikide atraktiivsust.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles