Leito: veebruar oli reklaamituru jaoks esimene tõsine tõusukuu

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Liis Treimann.

Meediaanalüütik Toomas Leito sõnul oli veebruar meediareklaamituru jaoks esimene tõsine tõusukuu pärast pikka rasket langust.


Leito märkis, et tänavu veebruaris suurenes viie lehe reklaamimaht 13 protsenti 725 küljeni ning reklaamikäive 15 protsenti 17,2 miljoni krooni ehk 1,1 miljoni euroni.

Lehtede veebikäive tõusis Leito sõnul veebruaris aastaga üheksa protsenti. Ta märkis, et paberlehtedes kasvas reklaamimaht kiiremini kui veebis.

Segmenditi oli veebruaris enim kinnisvara-, personali- ja autoreklaami, kusjuures viimase maht kasvas kolmandiku võrra. Leito märkis, et veebruaris oli reklaamimahu kasv ebaühtlane, näiteks reisi- ja sisustusreklaamis toimus hoopis tagasiminek.

Valimisreklaami kohta ütles meediaanalüütik, et seda oli veebruaris suhteliselt vähe. Tema sõnul oli valimisreklaami osakaal veebruari reklaamikäibe tõusus umbes kolm protsenti.

Valimisreklaami põhiline hulk jääbki Leito hinnangul veebruari viimasele ja märtsi esimesele nädalale.

Lehtede kaupa olid veebruaris edukamad Postimees ja Õhtuleht – Postimees tegi veebis üle kahe miljoni kroonise tulemuse, rääkis Leito.

Postimehe reklaamimaht suurenes veebruaris aastaga 32 protsenti 191 küljeni, Õhtulehel 25 protsenti 145 küljeni.

Postimehe reklaamikäive oli veebruaris 7,5 miljonit krooni ehk 481 000 eurot, mullu veebruaris oli see 5,5 miljonit krooni. Õhtulehe reklaamikäive oli veebruaris 2,6 miljonit krooni ehk 166 000 eurot.

Äripäeva reklaamikäive suurenes veebruaris 14 protsenti 2,4 miljoni krooni ehk 153 000 euroni, Eesti Ekspressi reklaamikäive oli samuti 2,4 miljonit krooni ehk 153 000 eurot, jäädes mullusele tasemele.

Selle aasta esimese kahe kuu kokkuvõttes tõstis tugev veebruar Leito sõnul reklaamikäibe plusspoolele – viie lehe kahe kuu reklaamikäive kasvas võrreldes möödunud aasta sama perioodiga seitse protsenti ligi 30 miljoni krooni ehk 1,9 miljoni euroni.

Lehtede esimese kahe kuu reklaamimaht suurenes aastaga neli protsenti ehk 49 külge 1274 küljeni.

Leito märkis, et kahe kuu lõikes oli seis reklaamiturul ebaühtlasem – reklaamimaht suurenes vaid Õhtulehel ja Postimehel, reklaamikäive oli plussis Postimehel, Õhtulehel ja Äripäeval, Eesti Päevaleht ja Eesti Ekspress jäid miinusesse.

«Valgus tunneli teises otsas paistab tugevalt silma,» ütles Leito veebruari ja kahe kuu meediareklaamituru kommentaariks. Tema sõnul võib eeldada, et tõus on iseloomulik kogu aastale, kuid hakkab tõenäoliselt kuude kaupa tugevalt kõikuma.

Oma igakuises reklaamituru uuringus võtab Leito arvesse viies üleriigilises lehes ehk Postimehes, Eesti Päevalehes, Õhtulehes, Äripäevas ja Eesti Ekspressis ilmunud reklaami mahu, korrutades selle võimalikke bartertehinguid arvestamata keskmise reklaamimüügi hinnaga. Postimehe andmed on ilma venekeelse leheta.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles