Simsonil pole bussifirmadega kohtumiseks lähiajal aega

Kadri Simson

FOTO: Mihkel Maripuu / Postimees

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson ei soovi lähiajal kohtuda Eesti Autoettevõtete Liiduga, et arutada muuhulgas suurt osa bussifirmasid koondava liidu soovi kaugbussiliinide turg siiski konkurentsile avada.

«Tänan teid kirja eest ja kinnitame, et peame Autoettevõtete Liidu arvamust ja panust kirjas nimetatud teemade osas oluliseks. Tulenevalt ministri tihedast ajagraafikust ei ole kahjuks lähiajal võimalust kohtumist organiseerida,» kirjutas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) asekantsler Ahti Kuningas liidule.

Eesti Autoettevõtete Liit arvab sarnaselt konkurentsiametile, et kaugbussiliinide turg tuleks avada ning soovis ministriga kohtuda, et talle enda seisukohti tutvustada. Simson kavaga aga nõus ei ole ning ei toeta liinilubade andmise piirangute lõpetamist.

Ettepanekut korraldada ühistransporti piiranguteta konkurentsi põhimõtetel ei toetanud ka riigikogu, kui menetles eelmise aasta oktoobris jõustunud uut ühistranspordiseadust (ÜTS), kirjutas Simson vastuses konkurentsiameti novembrikuus tehtud ettepanekule turg avada.

«Riigikogu hinnangul ei ole mõistlik avaliku teenuse kättesaadavus jätta piiranguteta vaba turu meelevalda, see tähendab et olukord, kus liinide avamine, sulgemine, teenindamine, mitteteenindamine, sõiduplaanide muutmise sagedus ja muud korralduslikud küsimused sõltuksid ainult vedajate soovidest, kahjustaks lõppkokkuvõttes kõigi turuosaliste huvisid," märkis Simson.

Eesti Autoettevõtete Liidu direktor Villem Tori ütles detsembri keskpaigas BNS-ile, et turu avamine võimaldaks firmadel lisaks kvaliteedile konkureerida ka hinnas. Samuti tõi ta välja, et praeguse liinilubade süsteemiga tuleb mõnikord ette olukordi, kus nõudlus ületab oluliselt fikseeritud pakkumist, näiteks Tallinna-Tartu liinidel.

Simsoni kriitika osas, et «avaliku teenuse kättesaadavust ei saa jätta piiranguteta vaba turu meelevalda», märkis Tori, et ministril on õigus selles mõttes, et avalike liinidega eraettevõtted konkureerida ei saagi.

«Avalik liinivedu, sinna on riik teinud hanked. Konkurents on seal, kus on kommertsliinid ja võimalused,» rääkis ta.

Lisaks bussituru liberaliseerimisele soovis Eesti Autoettevõtete Liit majandus- ja taristuministriga arutada ka tasuta sõidu laiendamist maakonna bussiliinidele, kokkuleppeveo teenuse osutamisega seotud küsimusi ning teekasutustasu rakendamist.

Tagasi üles