Zimmermann: Tartu–Riia kiirrongi võiks kohe käima panna

  • Tartus ja Tapal pole ühtegi kohta, kust saaks Rail Baltica raudtee läbi viia.
  • Vene laiusega raudteetrassil peab tehnilistel põhjustel piiril vedurit vahetama.
  • Elron on ainuke firma, mis suudaks alustada Tartu-Riia raudteel reisijatevedu.

Läti raudtee tehniline direktor Kaido Zimmermann.

FOTO: Tairo Lutter

Läti Raudtee peainseneri kohalt Rail Balticu konsultandiks asunud Kaido Zimmermann selgitab, miks peab kiire euroopalik raudtee kulgema Pärnu kaudu, aga Tartu mängu toomine teeks kõik ainult halvemaks.

Tellijale Tellijale

- 101 kultuuritegelast, rohelised ja EKRE seadsid kahtluse alla, et Rail Baltic rajatakse Eesti lääneküljele ega kasutata olemasolevat idapoolset raudteed. Kas uut raudteed oleks võimalik viia läbi Tartu?

Euroopa Liit tahab, et nende rahastataval raudteel ületataks piire probleemideta. Seega toetavad nad üksnes Euroopa laiusega raudteed, mille ehitamine Tallinnast läbi Tapa ja Tartu Valgani on tehniliselt väga keeruline ja kallis.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles