Starbucks toob turule eliitkohvikud

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Starbucksi kohvitops.
Starbucksi kohvitops. Foto: KAREN BLEIER/AFP

Maailma suurim kohvikukett Starbucks teatas neljapäeva õhtul, et brändi sisuline looja ja tegevjuht Howard Schultz astub oma kohalt tagasi, keskendumaks uutele kõrgema hinnaklassi kohvikutele. Tema asemele asub senine tehnoloogiajuht Kevin Johnson.

Schultz asub aktiivse nõukogu esimehena tööle 3. aprillist ning keskendub ultra-premium-kohvikuketile Reserve, kus kohvitass hakkab maksma 12 dollarit. Sellega üritab ta ameeriklaste kohvikukultuuris juba teist revolutsiooni teha.

Starbucksi premium-klassi kohvikuprojekti ettevõttesisene koodnimetus on Sireen, vihjates Starbucksi logol kujutatud mütoloogilisele olevusele. Selle eesmärk on värskendada brändi, millele on tekkinud järjest rohkem konkurente nii kohvi röstimisfirmade kui ka masskohvi müüjatena, nagu Dunkin Donuts, kes on toonud turule uusi jooke, näiteks külma kohvi. Schultzi sõnul on uue kohvikuketi loomine ettevõttele oluline strateegiline muutus viimase 20 aasta jooksul, mil firma avas oma esimesed kohvikud välismaal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles