Suurettevõtjad: eksporditoetustega ei peaks arendama elustiili- ja mikroettevõtteid

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raha.
Raha. Foto: Panther Media/Scanpix

Toetused ettevõtluse arendamiseks täidavad oma eesmärki kõige paremini, kui neid kasutada end tõestanud ja tugevate ettevõtete ekspordivõimekuse arendamiseks, leiavad Eesti suurimad eksportijad.

KPMG ja Tööandjate Keskliidu värske ekspordiuuring näitab, et suurimad eksportöörid suhtuvad eksporditoetustesse pigem leigelt.

«Kuid eksportijate hinnangul pole toetuste laialijagamine arvukate mikro- ja elustiiliettevõtete vahel kuigi tõhus viis maksumaksja raha kasutamiseks,» selgitas KPMG Balticsi nõustamisteenuste juht Hanno Lindpere.

«See pole küll lubadus millega valimisi võita, kuid ettevõtjate hinnangul saaks ühiskond rohkem tagasi, kui keskenduks suurte ja ennast tõestanud sektorite ning ettevõtete arendamiseks, kes suudavad reaalselt luua maksutulu ja töökohti.»

Eesti suurimate eksportööride uuring näitab, et Eesti ettevõtete konkurentsivõime eksportturgudel teeb ettevõtjatele üha suuremat muret.

«Meie odava ja targa tööjõu eelis on kadunud ning meist odavamad Ida-Euroopa riigid on meile kvaliteedis järele jõudnud,» selgitas Lindpere uuringus ilmnenud ettevõtjate murekohti.

«Suurimad eksportöörid näevad selgelt vajadust otsustava arengustrateegia järele, et vältida aastakümneteks keskmise sissetuleku lõksu kinni jäämist.»

Rahvusvahelise ärinõustamisettevõtte KPMG Baltics ning Eesti Tööandjate Keskliidu värske Eesti Ekspordiuuring 2016 hõlmas 40 süvaintervjuud suurimate eksportijate omanike ja tegevjuhtidega, haruliitude ja ülikoolide esindajatega. Uuring avalikustatakse homme.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles