Metsaveoautod ummistavad protestiks liikluse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Metsaveoautod sõidavad enamasti raskema koormaga, kui seadus lubab.
Metsaveoautod sõidavad enamasti raskema koormaga, kui seadus lubab. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Autoettevõtete Liit korraldab eeloleva esmaspäeva keskpäeval neljas Eesti maanteeristis protestiväljaastumise, nõudes, et maanteedele lubataks senisest raskemaid veokeid.

Autoettevõtete Liidu direktori Villem Tori sõnul on plaanis neljas Eestimaa punktis koondada 40 autost kaheks tunniks kolonn. Ilmselt põhjustavad teeveeres parkivad hiigelkolonnid piisavalt suure liiklustakistuse, et autofirmade nõudmised poliitikute ja avalikkuseni viia.

«Homme viin avaliku koosoleku seaduse alusel avalduse politseisse, kui õnnestub väljaastumine registreerida, siis toimub see 28. veebruaril. Kui politseil on lisaküsimusi, siis korraldame protesti 2. märtsil,» lausus Tori.

Meeleavaldus tuleb Tartus, Imaveres, Pärnus ja Kundas. Neist kolm viimast on sihtkohad, kuhu metsaveoautodel kõige tihedamini asja on, et vedada puitu sadamasse või saeveskisse. Tori sõnul pole 44-tonnine täismassi piirang aga vaid metsameeste probleem.

«Kütuseveokitel on tsistern jagatud sektsioonideks, praegu sõidavad nad ühe tühja sektsiooniga, et mitte kaalupiirangut rikkuda,» lausus Tori.

Tori sõnul pärsib täismassipiirang põllumajandus-, metsandus-, ehitus- ja energeetikaettevõtete äri. Viimast seepärast, et elektrijaamadele tuleb hakkpuitu samuti veoautodega kohale vedada.

«Tahame saavutada, et raskemaid veokeid lubataks teele,» rääkis Tori. «Tahame saavutada efektiivsemaid vedusid, sest raskemad autod liiguvad vähem teedel. Kui vedude arv väheneb, siis säästab see keskkonda ja aitab parandada liiklusohutust.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles