Eesti rajab 13 miljoniga Rail Balticut teenindava trammiliini (1)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna lennujaam.
Tallinna lennujaam. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Reedel allkirjastatud Rail Balticu projekti täiendava rahastuse kokkuleppest saab Eesti 13 miljonit eurot, millest valdav osa läheb Rail Balticu Ülemiste terminali ja Tallinna lennujaama vahelise trammiliini rajamiseks.

Reedel allkirjastasid Euroopa Liidu innovatsiooni ja võrgustike rakendusamet (INEA), kolme Balti riigi ühisettevõte RB Rail AS ning Balti ministeeriumid rahastusleppe, mille kogumaht on 225 miljonit eurot, sellest 85 protsenti ehk 191 miljonit eurot moodustab Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) toetus ning ülejäänu omafinantseeringud.

Eesti projektide kogumaht on teise rahastusleppe järgi 13 miljonit eurot, sellest moodustab toetus 11 miljonit eurot, teatas ühisfirma RB Rail. Summast enamik läheb Ülemiste terminali ja Tallinna lennujaama vahelise trammiliini rajamiseks, millega tehti algust juba 2016. aastal.

Lisaks viib Eesti läbi Rail Balticu Ülemiste terminali ja Tallinna Vanasadama vahelise kergraudtee või trammiühenduse teostatavusanalüüsi ning koostab eelprojekti analüüsi tulemusel valitud lahendusele. Samuti koostab Eesti uuringu täiendava multimodaalse kaubaterminali võimalike tehniliste lahenduste väljatöötamiseks Muuga sadama piirkonnas.

Summa katab ka muid uuringuid, sealhulgas ehitusliku kontseptsiooni ja ehituslogistika lahenduste väljatöötamist, Rail Balticu üldise energiavarustussüsteemi parendamise ning Pärnu kaubaterminaliga seonduvad uuringud.

Teisest rahastusvoorust saab suurima rahasumma Leedu, sealsete projektide kogumaht on 211,5 miljonit, millest toetus moodustab 190 miljonit eurot. Summa läheb peamiselt Leedu territooriumil põhjasuunalise raudteelõigu, vahemikus Kaunas-Panevežys, rajamisse.

Lisaks koostatab Leedu uuringu Poola-Leedu riigipiiri ning Kaunase vahelise 1435 millimeetrise rööpmelaiusega raudteeliini uuendamiseks, tagamaks liini vastavus Rail Balticu projekti tehnilistele standarditele.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles