Sports Illustratedi ujumisriiete erinumber on oodatud meediasündmus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaanetüdruk Irina Shayk David Lettermani eilses otsesaates
Kaanetüdruk Irina Shayk David Lettermani eilses otsesaates Foto: SCANPIX

Eile ilmus USA ajakirja Sports Illustrated (SI) iga-aastane ujumisriiete erinumber, millest on saanud meediakalendris oodatud sündmus. Peamine uudis tänavu on, et koos erinumbriga alustas ajakiri esimest korda digitaalset tellimiskampaaniat nutitelefoniomanike seas.

Tänavusel esikaanel oli portugali jalgpalluri Ronaldo venelannast tüdruksõber Irina Shayk ja nagu nähtub allpool lisatud artiklist, on sellest uudis ilmunud juba ka Postimehe veebis.

Erinumber, mille fookuses on lisaks rannariietele muidugi ka hurmavad modellid, muutubki kohe pärast ilmumist juhtivaks kõneaineks veebimeedias, teles, sotsiaalvõrgustikes.

Nii kutsus juhtiv USA jutusaatejuht David Letterman eile oma saatesse Shayki külla ja sai teada, et SI erinumbri pildid on tehtud Hawaiil.

Loomulikult on sellist tähelepanu pälviv ajakirjanumber populaarne, ja nagu allpool selgub, ka tõhus reklaamikanal.

Seega võib nimetada keset talve ilmuvat erinumbrit julgelt meedia ja reklaamiäri fenomeniks. Kuidas on see nii kujunenud, saab aimu veebikülje Business Insider kokkupandud faktireast, millest toome ära kaheksa peamist momenti.

 

  1. Esimene number rohkete piltidega ujumisriideid esitlevatest modellidest ilmus 20. jaanuaril 1964, kui tolleaegne ajakirja toimetaja proovis nii tõsta lugejate arvu vaiksel talvisel ajal, kui suuri spordisündmusi praktiliselt ei toimunud. Esimese ujumisriiete numbri kaanetüdruk oli Babette March ( vaata pilti BI veebiküljelt siit).

 

  1. Juba aasta hiljem määrati senine ajakirja moereporter Jule Campell ujumisriiete teema toimetajaks, millisel ametikohal töötas ta 1996. aastani. Just Campelli teeneks võib lugeda, et algselt provokatiivselt mõjunud fotoseeriad muutusid meediakultuuriliseks edulooks.

 

  1. Alates 1997. aastast muutus ujumisriideid tutvustav number eriväljaandeks. Kaanel oli supermodell Tyra Banks (vaata pilti siit). Erinumbrist sai kogu ajakirju kirjastava Time Warner meediakonglomeraadi edukaim müügiartikkel.

 

  1. 2005. aastal teenis erinumber reklaamimüügist 35 miljonit dollarit. Täna teenib eriväljaanne 7 protsenti kogu ajakirja aastasest reklaamitulust.

 

  1. Reklaam kõnealuses eriväljaandes töötab imehästi – seda kinnitavad reklaampinda ostnud ujumisriiete ja juveelitoodete müüjad, kel panevad end varakult valmis reklaami avaldamisele järgnevale ostubuumiks.

 

  1. Sports Illustratedil on 3 miljonit tellijat, see ilmub kord nädalas ja iga numbrit loeb 23 miljonit inimest. Tavaliselt müüb eriväljaanne müügikohtades kokku miljon eksemplari. Tänavu on numbri kaanehinnaks 6.99 ehk 5 eurot (80 krooni.)

 

  1. 1983. aastal ilmus ka Sports Illustratedi ujumisriiete kalender, mis oli esimene nii-öelda teisene toode erinumbri kõrval. Sellest ajast peale on ajakirja väljaandja teeninud erinevate telesaadete, telefonide ekraanipiltide ja muude sarnaste lisanduvate toodete pealt 10 miljonit dollarit tulu. Näiteks tänavu avaldas ajakiri koostöös Sonyga pooletunnise 3D-video, mis on saadaval Play Stationi veebipoes.

 

  1. Tänavu hakkas ajakiri müüma ajakirja tellimusi esimest korda nutitelefonidele mõeldud rakenduse kaudu, kusjuures müügikampaania visuaaliks on muidugi kõnealuse värske erinumbri fotod (pildil siin).
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles