Eesti firma utiliseerib Läänemerel põlenud laeva Lisco Gloria

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Saksa merepäästeteenistuse foto põlevast Lisco Gloriast.
Saksa merepäästeteenistuse foto põlevast Lisco Gloriast. Foto: SCANPIX

Vanametalli kokkuostu ja müügiga tegelev Eesti ettevõte Vakaru Refonda ostis Läänemerel põlema läinud reisilaeva Lisco Gloria ning müüb selle vanametalliks, teatas uudisteagentuur Dapd.

Lisco Gloria asub kolmapäeval Taanist Odense sadamast oma viimasele merereisile Eestisse, kus Varakru Refonda selle lammutab. Kuna laev sai mullu oktoobris tulekahjus rängalt kannatada, ei ole alus võimeline ise liikuma ning Eestisse toimetab selle puksiir.

Laeva müüs Vakaru Refondale Taani ettevõte Shipping.dk, mis ostis mullu sügisel põlenud reisilaeva ära. Ettevõte kaalus esialgu Lisco Gloria taastamist ja uuesti kasutuselevõtmist, kuid pärast kahjustuste hindamist ettevõte loobus sellest. Laevavraki ostnud Vakaru Refonda on BLRT Grupi tütarettevõte.

Saksamaalt Kielist Leedusse Klaipedasse teel olnud Leedu reisilaeval Lisco Gloria toimus ööl vastu 9. oktoobrit plahvatus ning laeval puhkes tulekahju. Lisco Gloria saatis välja hädakutsungi, millele lähedal viibinud kuus laeva kohe vastasid. Evakueerimises osalesid Taani ja Saksa merepäästepatrullid. Samuti lendas sündmuskohale Rootsi päästekopter.

Päästjad toimetasid kolm kannatanut helikopteriga haiglasse, veel 19 inimest said kergemalt kannatada. Kokku evakueeriti Läänemerel põlema süttinud Leedu parvlaevalt Lisco Gloria 249 inimest. Laeva pardal oli ka vähemalt kuus Eesti veokit ja veoautojuhti.

Lisco Glorial puhkenud tulekahju kestis üle kahe päeva ning kustus seejärel iseenesest, kuna laev oli seest tühjaks põlenud. Tulekahju sai tõenäoliselt alguse laeva pardal olnud veoautost.

Lisco Gloria pardal oli ka kolm maanteeameti kiiruskaamerat, mida hooldaja AS Alarmtec Saksamaal taatlemas käis. Kiiruskaamerad hävisid tulekahjus, kuid kuna kaamerate transpordi eest vastutas tootja, saatis kaamerate tootjatehas maanteeametile asenduskaamerad. Laevapõlengus hävis ka Saksamaa Schleswig-Holsteini liidumaa Nortorfi koguduse abisaadetis Lääne-Nigula kogudusele. Abisaadetis koosnes 800 kastist rõivastest, voodiriietest ja muust vajalikust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles