Leedu raudtee venitamistaktika ohustab Rail Balticut

  • Leedu raudteefirma võib viivituse abil taotleda juba sõlmitud lepingu muutmist.
  • Kui allkirjaga venitatakse kuid, satub Euroopa rahastus kahtluse alla.
  • Rail Baltic hakkab varasema 3,7 miljardi euro asemel maksma ligi 5 miljardit.

FOTO: Pm

Eile koos teiste osalistega Rail Balticu hangete kokkulepet tutvustama pidanud Leedu raudteefirma jättis dokumendi allkirjastamata, õõnestades ettevõtmise usaldusväärsust ennekõike peamise investori Euroopa Liidu silmis.

Tellijale Tellijale

Balti riike Euroopaga ühendava raudteeprojekti arendajad lubasid Euroopa Komisjonile juba ammu, et kokkulepe sõlmitakse septembri lõpuks. Kuid nüüd Riias toimunud pressikonverentsil polnud kaheksa kõrge riigitegelase allkirja kõrval üheksandat – Leedu raudteefirma Lietuvos Geležinkeliai juhi Stasys Dailydka oma.

Leedu raudtee-ettevõte keeldus oma juhi allkirja puudumist Postimehele mingilgi moel selgitamast, soovitades küsida kommentaari transpordiministeeriumist. Leedu transpordiministeeriumi esindaja Nerijus Kaučikas piirdus pressikonverentsil üldsõnaliste põhjendustega, rääkides mingitest tehnilistest asjaoludest ja jättes allkirja puudumise põhjused selgitamata.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles