Swedbank: hotellisektorisse mahuks juurde uusi tegijaid

Hilton hotell Tallinnas

FOTO: Andres Lätt

Käesoleva aasta esimese seitsme kuu kokkuvõttes on majutusasutustes ööbimised kasvanud 7%. Swedbanki hotellisektori juht Mari Sukk märkis, et suvel uksed avanud Hilton Hotel annab Tallinna hotellituru arengule hoogu ning uusi majutusasutusi mahuks siinsele turule veelgi.

«Tallinna majutusasutustes pakutav tubade arv ei ole viimase seitsme aasta jooksul oluliselt muutunud,» märkis Sukk. «Alates 2009. aastast on majutuskohtade arv püsinud 7000 juures ja seda vaatamata hotellisektori suhteliselt headele finantstulemustele ja tubade täituvusele.»

Keskmine täituvus Tallinna majutusasutustes on viimase viie aasta jooksul ulatunud üle 60%, 2015. aastal lausa 64,5% – see tähendab lihtsustatult hotellile täismaja neljal ja poolel päeval nädalas.

«Nii head näitajad on meie hotelli-operaatorite kõva töö tulemus: pingutatud on nii klientide leidmiseks kui teenuse kvaliteedi tagamiseks,» tunnustas Sukk.

«Hotelliäris mängib meil suurt rolli hooajalisus,» lisas Sukk. Nii küündib näiteks juulis Tallinna majutuskohtade täituvus lausa 85 protsendini ja ööbida soovijal on suvel Tallinnas üsna raske vaba kohta leida, eriti kui toimumas on mõni suurüritus. Samas jaanuaris ja veebruaris võib täituvus langeda alla 40%.

Mari Sukki hinnangul on suur suvine nõudlus ööbimiskohtade järele hinnad üles kruvinud ning valikuvariandid praktiliselt olematuks kahandanud.

«Hiltoni tubade lisandumine Tallinna hotelliturule on tervitatav ning samas mahus uusi tulijaid või olemasolevate tegijate laiendusi mahuks mõni veelgi. Eelkõige on oodatud tulijad, kes pakuvad ülemaailmset lojaalsusprogrammi, spaa-kompleksi või muu meelelahutusega ööbimiskohale lisaväärtust, ja ideaalis meelitavad Eestisse uusi turiste,» rääkis Sukk.

«Arusaadavalt selleks, et Eesti oleks sihtkohana turistidele huvipakkuv ja konkurentsivõimeline võrreldes naaberturgudega, peaksid üheskoos panustama erinevad osapooled, alates riigi poolt tehtavatest suurtest otsustest ning lõpetades sõbralike kohalikega tänaval. Eelkõige on olulised Eesti turustamine väljaspool, hea transpordiühendus ning atraktiivne meelelahutus kõige laiemas mõttes.»

Tagasi üles