Rail Balticu trass Eestis võib lõpliku kinnituse saada kevadel

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rail Balticu trass peaks hakkama kulgema vaid paarikümne meetri kauguselt Ellen Hundi kodumajast Paikuse vallas, Silla külas.
Rail Balticu trass peaks hakkama kulgema vaid paarikümne meetri kauguselt Ellen Hundi kodumajast Paikuse vallas, Silla külas. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Kolme riigi ühise raudteeprojekti Eesti valdusfirma Rail Baltic Estonia juhi sõnul peaks plaanitava raudteeprojekti trass ametlikult kinnitatud saama järgmise aasta märtsis või aprillis.

«Trassi kulgemine on suures osas selge, ent lõplikult seda veel kinnitatud ei ole,» ütles Rail Baltic Estonia juht Indrek Orav teisipäeval Riias toimunud pressikonverentsil. Tema hinnangul võiks trass lõpliku kinnituse saama järgmise aasta märtsis või aprillis.

Orav rääkis, et selleks ajaks saab kinnitatud 350-meetrine koridor.

«Kui vajadus tekib, on pisiparandusi veel võimalik teha. Aga sellisel juhul ei räägi me enam kilomeetritest, vaid mõnedest või kümnetest meetritest,» ütles Rail Baltic Estonia juht.

Kolmapäeval allkirjastasid kaheksa Eesti, Läti ja Leedu institutsiooni Rail Balticu hankemudeli kokkuleppe, lähipäevil peaks lepingule allkirja andma ka Leedu Raudtee. Kokku 28-leheküljeline leping näeb ette kolme tüüpi hankeid – ühisfirma korraldatud, ühised ja riiklikud hanked.

Ühisfirma haldab näiteks ühiste standardite, uuringute, äriarenduse ja turundusega seotud hankeid, nende puhul juhib kogu hankeprotsessi RB Rail. Ühiselt viiakse läbi näiteks alamsüsteemide, piiriüleste raudteelõikude ja toormehankeid. Sellisel puhul organiseerib hanke üldiselt küll RB Rail ning ühisfirma ka juhib hankekomiteed, ent komiteesse kuuluvad ka esindajad kõikidest riikidest.

Riiklikult viiakse läbi näiteks riigisiseste raudteelõikude, suuremate struktuuride ja kohalike rajatiste, näiteks terminalide ehitushankeid. Nende puhul juhib hanget riik ise, ühisfirma osaleb hankekomitees siis, kui sõlmitava lepingu maht ületab 40 000 eurot.raudtee ehitamise, suuremate struktuuride ja kohalike rajatiste, näiteks terminalide ehitust.

Rail Balticu projekt hõlmab kiire rahvusvahelise raudtee ehitust Tallinnast Leedu-Poola piirini. Rööpme laius on 1435 millimeetrit ehk Euroopa standard ja reisirongid sõidavad kiirusega kuni 240 kilomeetrit tunnis, samas kui kaubarongid sõidavad kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles