Ükski Eesti omanikele kuuluv suur kaubalaev pole siin registreeritud

  • Merenduse arengukava 2012–2020 kohaselt võiks nelja aasta pärast Eesti lipu all.
  • Tööjõumaksud on Eestiga võrreldes madalamad nii Lätis kui ka Leedus.
  • Kaubalaevade lahkumine Eestist tähendab ühtlasi kaubavoogude kahanemist.

Kaubalaev.

FOTO: SCANPIX

Kõrged maksud on peletanud viimasedki suured kaubalaevad Eesti registrist ning nende uuesti Eesti lipu alla toomiseks võib olla juba liiga hilja. 

Tellijale

Praegu kuulub Eesti omanikele 50–60 suurt kaubalaeva, kogumahutavusega üle 500 tonni. Eesti registrisse pole neist kantud aga ükski. «Kui mingi rong on rappa läinud, siis rabast on teda keeruline välja venitada,» kommenteeris olukorda Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu juht Jüri Lember.

Kui 1995. aastal oli Eesti lipu all 42 suurt alust, siis 2009. aastal, kui merenduse teema päevakorda võeti, oli neid alles vaid kaks. Merenduse arengukava 2012–2020 kohaselt võiks nelja aasta pärast Eesti lipu all seilata 35 alust ning 2030. aastaks võiks laevu olla vähemalt 50. See plaan ei kipu aga kuidagi teostuma.

Tagasi üles