Kui kopeerimine ei ole loojale enam kompliment

Kuigi helkurprosside Helk* looja Joanna Elias tunnistab, et kopeerijate vastu ei saa, teeb talle enim muret see, mismoodi kehvasti kopeeritud toode võib tema toote mainele mõjuda.

FOTO: Eero Vabamägi

Aastaid oma toote arendamise, müügikanalite väljatöötamise ning tuntuse nimel kõvasti tööd teinud disainerid võtavad nende toodete jäljendajad kui ettevõtlusega paratamatult kaasas käivat nähtust.

Tellijale

Viimase viie tegevusaasta jooksul oma ainulaadse helkurprossiga paljusid riigiasutusi, sealhulgas ka presidendi kantseleid varustanud Helki* disainer Joanna Elias on juba harjunud sellega, et nende tootele on nende aastate jooksul tekkinud igasuguseid jäljendajaid.

Nii ei pööranud ta esialgu erilist tähelepanu sellele, kui möödunud nädalavahetusel hakkasid sõbrad ja tuttavad helistama ja uurima, kas nad on tegutsema hakanud uue nime all.

Kui aga Elias lõpuks lähemalt uuris, mis see on ja kes neid teeb, leidis ta sarnasuse olevat silmanähtava. «Üllatav on ka see – kui see välja tuli –, et seda teevad inimesed, kes peavad disainipoodi ehk kes on Eesti disaini edasimüüjad,» ütles Elias.

Tagasi üles