Gazprom võib hakata kütusega varustama Tallinki uut laeva

  • Eesti Gaas kujuneb LNG-tarnetega Pihkvast Tallinki üheks võimalikuks partneriks.
  • Eesti saab katsepolügoniks Gazpromi LNG-ekspordi uuele laienemistaktikale.
  • Gasum saavutab LNGga edu tänu riigi poolt terminalidele antud toetusrahale.

Tallinki uuele, veeldatud maagaasiga sõitvale laevale Megastar pandi kiil veebruaris Soomes Meyer Turku laevatehases.

FOTO: Mihkel Maripuu

Tallink hakkab oma uut veeldatud maagaasiga sõitvat laeva punkerdama autodega Venemaalt, Rootsist või Soomest, sest riigi otsused jahutasid maha investorid, kes olid tahtnud Eestisse LNG-terminali rajada.

Tellijale Tellijale

Tallinki uue laeva punkerdamise kohaks võib kujuneda Tallinna Sadam, kui kütust hakatakse tooma kevadel Pihkvas avatud Gazpromi uuest väiketehasest.

Nimelt sõlmis Tallinki juhtivale investorile Infortarile kuuluv Eesti Gaas Gazpromiga lepingu, et hakkab Pihkva tehasest tarnima LNGd nii laevade punkerdamiseks kui ka Eesti tööstustarbijatele.

Samuti võib Tallink laevamootorikütust saama hakata Stockholmi lähedal asuvast Gate Terminali terminalist ja septembris Poris avatud terminalist.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles