Ettevõtted mõtlevad üha enam tulemustasude kehtestamise peale

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaubamaja Kodumaailmas töötava Taimi Keskküla sõnul on ettevõttes makstavad lisatasud töötajaile teretulnud boonus.
Kaubamaja Kodumaailmas töötava Taimi Keskküla sõnul on ettevõttes makstavad lisatasud töötajaile teretulnud boonus. Foto: Toomas Huik

Personaliotsingufirma Fontes andmetel maksis mullu 84 protsenti Eesti ettevõtetest oma tööta­jatele osa palgast töötulemuste järgi. Majandus­tulemuste paranedes plaanivad ettevõtted tulemustasu osatähtsust suurendada.

Talleggi müügidirektori Margus Venelaine sõnul on tulemuspalk just müügiosakondades väga tavaline ja ilma tõenäoliselt ei saa. «Oleme üritanud hoida joont, et võib teenida 40 protsenti põhipalgast juurde,»  sõnas Venelaine.

«Tulemustasusid ei saa teha aga selliselt, et inimese toimetulek sellest sõltuks, see peaks olema pigem rõõmus lisa. Kehvematel kuudel tuleb põhipalgaga leppida ja selle pärast ei tohiks inimesel veel arved maksmata jääda.»

Palk vastavalt usinusele

Näiteks klienditeenindajatel on tulemustasu maksmise skeemid Talleggis Venelaine sõnul lihtsamad, müügijuhtidel veidi keerukamad ja individuaalsemad ning sõltuvad ka isiksuse tüübist.

«Mõnda inimest motiveerib stabiilne põhipalk, teine tahab jälle võimalust rohkem teenida ja on nõus selle nimel rohkem riskima,» nentis Venelaine. «Loomulikult sõltub tulemustasu ka äri iseloomust. Traktorit müües on müügimehe roll olulisem kui toidukaupade puhul. Kanamune ostetakse niikuinii ja siin on raske öelda, mis oli lõpuks selle müügimehe panus.»

Tallinna Kaubamaja turundusosakonna juhataja Enn Pareli sõnul on tulemustasu osakaal ametipostiti väga erinev, kuid see võiks olla keskmiselt umbes 20 protsenti palgast. «Tendents on selle suurendamise poole. Nii on töötajal võimalik ettevõtte heast käekäigust kasu saada ning halva käekäigu puhul annab see võimaluse kokkuhoiuks,» sõnas Parel.

Majanduslanguse aastatel ei makstud tulemustasu kaubamajas kellelegi, kuid viimastel kuudel on läbimüük Pareli kinnitusel suurenema hakanud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles