Vaata, millised asenduslaevad hakkavad Väinamerd kündma
Lisatud kolme parvlaeva võrdlus

Parvlaev Harilaid

FOTO: HENN SOODLA/PRNPM/EMF

Täna sai teatavaks, et Tallinna Sadama tütarfirma TS laevad sõlmis lepingud asenduslaevade kasutamiseks. Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad rendib ajutiselt  kolm asenduslaeva, et riskivabalt tagada ülevedu tehaste hilinemise korral.

1. oktoobrist TS Laevad OÜ omandisse mineva parvlaeva Regula kõrval hakkab  laevaliini Rohuküla-Heltermaa  oktoobrikuus teenindama  parvlaev Harilaid. Virtsu-Kuivastu  liinil jätkab teenindamist parvlaev Hiiumaa, millele lisandub oktoobrikuus  parvlaev St.Ola. 

Saaremaa Laevakompaniiga sõlmiti kokkulepe  parvlaevade St. Ola ja Harilaid ajutiseks rentimiseks üheks kuuks. Kokkuleppel  firmaga Saaremaa Ferry Erste Beteiligungs  saab kolmandaks asenduslaevaks parvlaev Hiiumaa.

St. Ola

Ehitatud 1971. aastal Meyer Werfti laevatehases Saksamaal Papenburgis. Samas tehases valmis ka parvlaev Regula.

Aastail 1982–1991 sõitis Eckerö Linjeni liinil Eckerö–Grisslehamn, kandes nime Eckerö. Aastail 1991–1992 kandis nime Eck. Praeguse nime sai laev 1992. aastal.

Eelmised omanikud: P&O Scottisch Ferries (1991-2002), Eckerö Linjen (1982-1991), Scandinavian Ferry Lines (1980-1982), Stockholms Rederi AB Svea (1971-1980). Saaremaa Laevakompanii ostis laeva 2002. aastal.

Hiiumaa

24. augustil 2007 sõlmisid SLK ja ettevõtte finantspartnerid ASiga Fiskerstrand BLRT kokkuleppe kolme uue parvlaeva ehituseks.

Hiiumaa ja selle sõsarlaevad Saaremaa ja Muhumaa valmisid JSC Western Shipyard laevatehases. Pärast korpuste valmimist pukseeriti laevad Norrasse, Fiskerstrand BLRT AS laevatehasesse, kus toimusid elektritööd, seadmestiku paigaldus ning laevade sisustamine.

6. aprillil 2011 külastasid Fiskerstrandi laevatehast ja parvlaeva Hiiumaa ka Norra kuningas Harald V ja Leedu president Dalia Grybauskaité. 4. mail 2011 saabus parvlaev Hiiumaa Rohuküla sadamasse.

Harilaid

Jäälõhkuja-tüüpi parvlaev Harilaid on ehitatud 1985 Riia laevaremonditehases. Algselt oli Harilaid mõeldud raskeveokite ja sõjamasinate vedamiseks ning seetõttu olid reisijaruumide mugavused minimaalsed. Vedas reisijaid aktiivselt 20. sajandi lõpuni, mil võeti kasutusele uued ja suuremad parvlaevad.

Pärast seda oli Harilaid enamasti kasutusel varulaevana Virtsu-Kuivastu liinil, tehes ohtlike veoste reise ja vajadusel lisareise. Pärast uue parvlaeva Muhumaa liinile tulekut jäi Harilaid Rohuküla sadamasse varualevana seisma.

Tabelis on välja toodud kolme parvlaeva võrdlus.

Parvlaev

St. Ola

Hiiumaa

Harilaid

Ehitatud

1971

2011

1985

Üldpikkus

86,31 m

97,84 m

49,90 m

Laius

16,31 m

18,00 m

12,80 m

Kiirus

16 sõlme

16 sõlme

10 sõlme

Kogumahutavus

4 833

5233

1028

Süvis

4,19 m

4,00 m

3,10 m

Reisijakohti

480

600

200

Autode arv

110

160

30

 Allikad: meediaväljaanded, internet, ettevõtete kodulehed

Tagasi üles