Uute parvlaevade mootorivalik toob suured kulutused (1)

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Türgis valmivale parvlaevale Leiger hakati juuli lõpus tegema sõidukatsetusi, mis nüüdseks on Tallinna Sadama kinnitusel lõppenud.
Türgis valmivale parvlaevale Leiger hakati juuli lõpus tegema sõidukatsetusi, mis nüüdseks on Tallinna Sadama kinnitusel lõppenud. Foto: TS Laevad

Erinevalt varasematest lubadustest saab uutes Tallinna Sadama parvlaevades kasutada üksnes kallist diislikütust, sest masinate tehnilise iseärasuse tõttu ei ole võimalik neid palju odavama veeldatud gaasi (LNG) kasutamiseks ümber seadistada.

Asjatundjate hinnangul pidurdab diiselmootorite valimine Eesti majandusele uusi energeetilisi võimalusi pakkuva LNG-turu arengut märkimisväärselt. Kui aga nafta kallinemine muudaks praamidel LNG kasutamise möödapääsmatuks, tuleks uute mootorite soetamiseks investeerida kokku paarkümmend miljonit eurot.

«Segastel põhjustel ehitati uutele parvlaevadele hermeetilised ruumid LNG-mahutitele, mis võtavad päris palju ruumi ära, kuid peale osteti MTU-diiselmasinad, mida ei ole võimalik LNG kasutamiseks ümber seadistada,» ütles mereakadeemia laevamehhaanika lektoraadi juhataja Heino Punab.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles