Maailma suurim reklaamiostja kahtleb Facebooki sihtreklaamide efektiivsuses

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Procter & Gamble Co. peakorter Cincinnatis.
Procter & Gamble Co. peakorter Cincinnatis. Foto: Al Behrman/AP

Majapidamistoodetele keskendunud suurettevõte Procter&Gamble (P&G) teatas, et vähendab Facebookis sihtreklaamide ostmist, kuna leiab, et nende efektiivsus on piiratud, kirjutab Wall Street Journal.

Facebook on aastaid teinud tööd selle kallal, et müüa keskkonnas kuvatavaid reklaame vastavalt kasutajate demograafilistele näitajatele, ostuharjumustele ning elusündmustele. Muuhulgas näiteks Tide´i ja Pampersit tootev P&G oli Facebooki pakutud sihtreklaamide üks suurimaid kliente, kuid praeguseks on ettevõtte jaoks saanud selgeks, et sellise reklaamistrateegiaga mindi liiga kaugele.

«Me panustasime liiga palju isikupõhisele sihtreklaamile, me läksime liiga kitsaks,» tunnistas P&G reklaamijuht Marc Pritchard. «Nüüd peame me aru selle üle, kuidas saavutada võimalikult suur publik, kaotamata seejuures vajalikku täpsust.»

Kuigi P&G üldine reklaamistrateegia muutub, ei plaani ettevõte Facebookis reklaamimise eelarvet kokkuvõttes siiski kärpida ning jätkab ka edaspidi vajadusel personaalsete sihtreklaamide ostmist - näiteks kuvades noortele emadele mähkmereklaame.

Laiemas perspektiivis peegeldab P&G otsus sihtreklaamidele keskendumisest loobuda Facebooki jaoks olulist probleemi, kuna suurte brändide sihtreklaamide efektiivsus on tihtipeale piiratud. Samal ajal küsib sotsiaalvõrgustik täpsete sihtreklaamide kuvamise eest kõrgemat tasu - mida kitsam on sihtgrupp, seda rohkem reklaam maksab. Seega võib suure reklaamieelarvega ettevõtete loobumine sihtreklaamidest anda löögi Facebooki müügistrateegiale ja potentsiaalselt ka majandustulemustele.

Sotsiaalmeedia agentuuri Society direktori James Douglase sõnul on viimastel aastatel mitmed jaetoodetele keskendunud ettevõtted avastanud, et sotsiaalmeediakeskkondades nagu Facebook on sihtreklaamidest efektiivsemad hoopis laiemale publikule kuvatavad reklaamid. Tema sõnul on juba olemas mitmeid näiteid selle kohta, kuidas ettevõtete käive kasvab laiemale kasutajaringile kuvatavate reklaamide abil kiirema tempoga kui väga täpseid sihtreklaame kasutades.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles