Briti tabloid otsis uudiseid prominentide mobiilidest

Suurbritannia näitleja Sienna Miller (vasakul) on üks kuulsustest, kes News of the Worldi oma privaatsuse rikkumise pärast kohtusse on kaevanud.

FOTO: AFP / Scanpix

Neli aastat pärast eelmise skandaali lõppu uurib politsei taas, kas Briti loetuima ajalehe News of the Worldi ajakirjanikud häkkisid kuulsuste mobiiltelefonidesse.

Londoni politsei käsutusse on jõudnud uusi materjale seadusvastaste «töömeetodite» kohta, mida NoW ajakirjanikud kõmulugude jälile saamiseks väidetavalt kasutasid. Dokumendid andis võimudele üle tabloid ise, olles lehes läbi viinud sisejuurdluse uurimaks,kas lehe tippjuhid julgustasid töötajaid kuulsuste mobiiltelefonidest sõnumeid varastama.

Juurdlus päädis sellega, et NoW vallandas sel kuul uudistetoimetuse asejuhi Ian Edmondsoni. Väidetavalt oli viimane seotud näitleja Sienna Milleri kõneposti häkkimisega. Miller on NoW kohtusse kaevanud.

Eile ilmnes, et kohtusse andis ajalehe ka tema kasuema, sisearhitekt Kelly Hoppen. Viimase sõnul üritas mullu NoWst lahkunud ajakirjanik Dan Evans  korduvalt pääseda ligi tema kõnepostile.

Evans ise väidab The Guardiani sõnul, et helistas Hoppenile õigustatud põhjusel ning sai naise kõnepostile ligi täiesti kogemata – lihtsalt telefoni klahvid kiilusid kinni.

Tabloid on kinnitanud, et telefonidesse häkkimisega tegeles vaid üks nende töötaja – kuningakoja korrespondent Clive Goodman, kes tungis aastatel 2005–2006 sisse printside Williami ja Harry mobiiltelefonidesse ja mõisteti 2007. aastal neljaks kuuks vangi.

Ometi ei ole skandaal siiani vaibunud ning võtab pigem üha suuremaid mõõtmeid. Eelmisel nädalal astus furoori pärast tagasi peaminister David Cameroni kommunikatsioonijuht Andy Coulson. 2007. aastani NoW peatoimetajana töötanud Coulson on toonitanud, et ei teadnud Goodmani tegevusest midagi.

Kunagised kolleegid aga ütlevad, et Coulson hoopis julgustas ajakirjanikke prominentide sõnumeid hankima ja kuulas neid ise ka pealt.

Sienna Miller ei ole kaugeltki ainus, kes NoW kohtusse on kaevanud. Praegu on menetlemisel teiste seas näitleja Steve Coogani ning endiste jalgpallurite Andy Gray ja Paul Gascoigne’i hagid. Senised kohtukaebused on lõppenud kohtuväliste kokkulepetega, mille järgi NoW maksab hagejatele suuri summasid tingimusel, et nad kohtuasjast enam ei räägiks

Kuigi see pole veel kinnitust leidnud, peetakse võimalikuks, et teisedki Briti tabloidid on kasutanud telefonidesse häkkimist.

News of the World

•    Briti tabloidi The Sun sõsarleht, ilmub pühapäeviti.

•    Kuulub Rupert Murdochi News Corporationile.

•    Kogunud kuulsust prominentide skandaalide paljastamisega, tabloidi võrku on teiste seas langenud prints Harry, David Beckham ja F1 juht Max Mosley.

Allikas: PM

Tagasi üles