Reklaamikoolkonna rajaja Talis Bachmann tähistab juubelit

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Talis Bachmann
Talis Bachmann Foto: Liis Treimann

Reklaamiõppe algataja Tallinna Ülikoolis ja klassikalise reklaamiõpiku «Reklaamipsühholoogia» autor Talis Bachmann sai neljapäeval 60 aastaseks.

Bachmanni suureks teeneks Eesti reklaamitööstuse ees on reklaamiõppe algatamine 1993. aastal, kui ta töötas Tallinna Pedagoogikaülikooli rektorina.

Nelja-aastasele rektoritööle asus psühholoogi haridusega Bachmann 1992. aastal pärast stažeerimist USA ülikoolides. Ta on lugenud ka reklaamipsühholoogia loenguid. Täna töötab ta Tartu Ülikoolis.

«Algul oli mul tühi tuba ja Talis Bachmanni toetus,» meenutab Tiina Hiob, kes oli reklaami eriala algatusgrupi liige. Päris algul oli reklaam kõrvalaine, mis täideti samm-sammult sisuga.

1994. aastal üllitas Bachmann raamatu «Reklaamipsühholoogia», samuti liitus ülikooli reklaamiosakonnaga seni Tartu Ülikoolis töötanud Linnar Priimägi.

«Igas staažikas eesti reklaamiagentuuris on mõni eksemplar kapsaks loetud «Reklaamipsühholoogia» raamatut,» teab öelda 10 aastat copywriterina töötanud Hendrik Alla, tänane Postimehe meedia- ja meelelahutustoimetaja.

Alla, kes on ka ise Bachmannile eksameid andnud, selgitab, et «Reklaamipsühholoogia» on lisaks kasutamisväärsusele õpikuna üldse esimene eestikeelne põhjalik käsitlus reklaamindusest.

Hiob, kes on täna Tallinna Ülikooli reklaamiteooria lektor ja ülikooli kommunikatsiooni instituudi õppejuht, ütleb, et nii «Reklaamipsühholoogia», kui Bachmanni hilisem raamat «Tähelepanu ja teadvus» (2009) on tänagi tudengitele ühtedeks põhiõpikuteks.

«Tudengid eristavad erinevaid «Reklaamipsühholoogia» trükke kaanepildi järgi, esimene oli neegri pildiga, teine oli hõbedane ja kolmas vist on must,» räägib Hiiob ja lisab: «Esimese trüki raamat on mul täiesti kapsaks lapatuna riiulis olemas ja igaüks, kes on minu toas käinud, on saanud seda kasutada.»

Hiobi sõnul võib täna omistada Bachmannile selle au, et Tallinna Ülikoolis reklaamiõpe suhteliselt tugevalt olemas on.

«Sedasi see koolkondlik alus sai pandud kogu sellele õppesuunale, tänaseks on tegelikult reklaami ja imagoloogia algrakukesest välja kasvanud terve kommunikatsiooni instituut. Bachmann on ikkagi «peasüüdlane», absoluutselt,» ütleb Hiob.

E24 ühineb arvukate õnnesoovidega Talis Bachmannile, samuti soovitame lugeda allpool tänases Postimehes ilmunud intervjuud juubilariga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles