Välismaistele veokijuhtidele peab Prantsusmaal maksma ligi kümme eurot tunnis (2)

Gert Siniloo
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veokid. Foto on illustratiivne.
Veokid. Foto on illustratiivne. Foto: Caro/ScanPix

1. juulist kehtima hakanud seadus kohustab välismaiseid transpordiettevõtteid maksma oma juhtidele Prantsuse miinimumpalka, kui nad on parajasti Prantsusmaal sõidus.

Lisaks miinimumpalga nõudele ootab välismaiseid vedajaid ka hulk formaalsusi, sealhulgas peavad ettevõtted määrama endale Prantsusmaal kohaliku esindaja, kui nad soovivad riigis kaupu vedada. Uued reeglid kehtivad kõigile vedajaile, kelle veod algavad või lõpevad Prantsusmaal.

Selleks, et juhid saaksid tõestada, et neile makstakse miinimumpalka, peavad nad omama lähetustõendit. Kahes eksemplaris lähetustõendi peab täitma iga juhi kohta, kes ületab Prantsusmaa piiri ning kes on seotud kabotaažiga (veoteenused ühe lepinguosalise territooriumil vedaja poolt, kes ei ole selles riigis registreeritud - toim). Nõudest on vabastatud on ainult transiitveod.

«Üks lähetustõendi eksemplar peab autojuhil alati kaasas olema. Teine eksemplar (füüsiline või digitaalne) peab olema hoiul Prantsusmaa volitatud esindajal ja ettevõttes, kes on autojuhi palganud. Lisaks peab juhil kaasas olema koopia oma töölepingust ning tõend töötasu maksmise kohta,» selgitas pressiteates logistika- ja veoteenuste pakkuja DKV Euro Service. Firma sõnul aitavad nad oma klientidel täita vajalikud dokumendid ning määravad volitatud esindaja.

Kuigi vedajad peavad uute nõuetega kindlasti arvestama, ei ole Euroopa Komisjon Prantsuse seadusega leppinud. 16. juunil algatas komisjon Prantsusmaa vastu menetluse, sest seadus olevat vastuolus kaupade ja teenuste vaba liikumise ehk Euroopa Liidu (EL) põhiväärtustega, vahendas Reuters.

Prantslaste regulatsiooni on kriitiliselt suhtunud ka Ida-Euroopa riigid, sest nende transpordifirmad ei suuda Prantsusmaaga palkade osas konkureerida, mistõttu nähakse viimase tegevuses õigustamata tõkete püstitamist transpordiäris.

Sarnase seaduse on aga vastu võtnud ka Saksamaa, mida Euroopa Komisjon on samuti kritiseerinud. Sakslased nõuavad kohaliku miinimumpalga maksmist kõigile töötajaile, kes Saksamaal töötavad – hoolimata sellest, kas ettevõte või töötaja asuvad püsivalt Saksamaal.

Miinimumpalk Saksamaal on 8,5 eurot tunnis, samas kui Prantsusmaal on see koguni 9,67 eurot tunnis.

Menetluse tõttu on sakslastel ja prantslastel nüüd aega augusti keskpaigani, et leida komisjoniga kompromiss, vastasel juhul võib asi lõppeda kohtus.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles