Mandri ja saarte vahelise parvlaevaliikluse tulevik on lahtine

Parvlaev Leiger

FOTO: Sefine

Oktoobrist mandri ja saarte vahel laevaliikluse opereerimisega alustava TS Laevad OÜ Türgist ja Poolast tellitud parvlaevade valmimistähtajad on lahtised. Kes hakkab aga seniks renditeenust pakkuma, ei ole veel teada.

TS Laevad OÜ juhatuse esimehe Kaido Padari sõnul ei ole veel kindel, kes renditeenust pakkuma hakkab. «Oleme kuni Vahemereni kaardistanud kõik laevapakkujad, kuid protsess on äärmiselt mahukas ja aeganõudev,» kommenteerib Padar hetkeolukorda ning lisab, et pakkumise võitja peaks selguma juuli lõpuks. «Soovime rentida ühe lühiajalise parvlaeva ning ühe varulaeva,» selgitab Padar.

Lisaks välismaistele laevafirmadele on teada, et üks pakkujatest on ka Saaremaa Laevakompanii omanik Vjatšeslav Leedo. Leedo nõuab aga parvlaevaliikluse korraldamise lepingust ilmajäämise tõttu riigilt ligi 100 miljoni suurust kahjutasu. Postimees täna Leedoga ühendust ei saanud.

Padari sõnul toimuvad Türgi tehasega intensiivsed läbirääkimised ning iganädalased koosolekud, et laevade valmimise protsessi kiirendada. «Hoiame kätt pulsil, nagu öeldakse,» naeris Padar. Ta lisas, et kuigi praegune olukord on segane ning kindlaid kuupäevasid ta öelda ei julge, on kindel, et 1. oktoobrist mandri ja saarte vahel parvlaevaliiklus toimub.

TS Laevad OÜ on Tallinna Sadama tütarettevõte, mis alustab 1. oktoobrist 2016 parvlaevaliikluse opereerimist Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa liinidel. Selleks on tellitud neli uut parvlaeva, kaks neist - „Tõll“ ja „Piret“ - Poola laevatehasest Remontowa ning teised kaks uut parvlaeva -„Leiger“ ja „Tiiu“ - Türgi laevtehasest Sefine.

Tagasi üles