Mäggi: odava auto ostja on sotsiaalselt vastutustundetum

Rahandusministeeriumi plaan hakata kõrgemalt maksustama kallimaid firmaautosid on suhtekorraldaja Janek Mäggi hinnangul asjakohane, kui riik soovib vähendada töökohti.

FOTO: Videokaader

Rahandusministeeriumi plaan hakata kõrgemalt maksustama kallimaid firmaautosid on suhtekorraldaja Janek Mäggi hinnangul asjakohane, kui riik soovib vähendada töökohti, sest odava auto ostja ettevõttes töötab vähem inimesi kui neis ettevõtetes, kus soetatakse kalleid autosid.

Mäggi jagas oma Facebooki seinal, kuidas ta hiljuti ühel sünnipäevapeol tuttavatega arutles, kas osta tasub pigem kallimat või odavamat autot ning kas luksusautode ostjatesse peaks halvasti suhtuma. Vestlejate seas oli nii lihtsamate kaubamärkidega autode omanikke kui ka neid, kel kallimad masinad. 

«Minu kapitalistlik mõte jõudis kiiresti selleni, et odava auto ostja annab palju vähemale arvule inimestele tööd, ta on sotsiaalselt vastutustundetum kui kalli auto ostja,» kirjutas Mäggi. «Kalli või väga kalli auto ostja mõtleb kõigepealt riigile (kes teda halastamatult niikuinii koorib) ja siis alles iseendale. Odava (kaubamärgiga) auto ostja mõtleb kõigepealt iseendale (et ei peaks eriti pingutama, et hüve saada).»

Ta lisas, et kallite autode maksustamine, mida rahandusministeerium plaanib, on seega töökohtade likvideerimise soovi korral igati asjakohane. «Mõttekäik on laenatud loetud majandusalasest kirjandusest, kohandatud võib-olla veidi,» lisas ta veel.

Postimees on viimastel päevadel korduvalt kirjutanud rahandusministeeriumi kavast hakata kõrgemalt maksustama võimsama mootoriga firmaautosid ning loobuda endisest standardmaksust. Kleebisega kavatsetakse märkida sõidukid, mis ette nähtud vaid firmasõitudeks.

«Kui töötaja saab tasuta kasutada tööandja autot, siis on see võrdne palgaga,» põhjendas rahandusministeeriumi asekantsler Dmitri Jegorov firmaautode uue maksukava vajalikkust. Töötajale on see hüve, kuna säästab teda ise auto ostmisest või liisimisest. 

Seni on nimetatud hüve maksustatud kõigile ühtmoodi ehk umbes 170 eurot kuus, uus plaan seaks hinna sõltuvusse auto võimsusest kilovattides. «See on seni olnud sõltumata sellest, kas sõidetakse üliväikse ja üliökonoomse odava autoga või suure, võimsa ja kalli autoga. Hüve väärtus pole olnud vastavuses sellega, mida töötaja saab,» täpsustas Jegorov.

Tagasi üles