Riigikohus jättis Elroni rongikütuse hanke vaidlustuse menetlemata

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Margus Ansu / Postimees

BNS vahendab, et riigikohus ei võtnud menetlusse OÜ Slavil Oil kaebust Elroni kaubamärki kasutava riigifirma AS Eesti Liinirongid riigihankele rongikütuse hankimiseks, milles ettevõte sätestas hankedokumentides ostetavale kütusele liialt kõrge standardi.

Riigikohus otsustas Slavil Oili kaebust riigihangete vaidlustuskomisjoni otsuse tühistamiseks mitte menetleda. See tähendab, et hange kulgeb edasi senistel tingimustel. Hankele saab pakkumisi esitada kuni 25. juulini.

Ettevõtte hinnangul oli ebaõige hankedokumentide nõue, et pakutav kütus peab vastama standardi EVS-EN 590 nõuetele. Slavil Oil oli seisukohal, et tegemist on põhjendamatult konkurentsi piirava nõudmisega, kuivõrd see ei võimalda pakkuda kütust, mis standardile ei vasta, ent mille on samas konkreetsete rongide mootorites kasutamiseks heaks kiitnud mootorite tootja.

Esimese astme Kohus leidis, et AS-il Eesti Liinirongid oli õigus oma soovi kohaselt hanke esemele selline tehniline piirang seada, kuna esiteks on ka eelviidatud standardile vastava kütuse näol tegemist nii Eestis kui Euroopa Liidus vähemalt ühe enim levinud diislikütusega, mille pakkujaid on piisavalt, et tagada konkurents.

Teiseks on esimese astme kohtu hinnangul üldjuhul hankija otsustada, millist kaupa ta soetada soovib ning olukorras, kus hankijal on usaldus teatud parameetritele vastava kütuse kõlblikkuse vastu võib ta nõuda üksnes sellise kütuse pakkumist ega pea hakkama täiendavalt uurima, kas ka mingisugune teistsuguste parameetritega kütus võiks sama hästi sobida.

Kohtu hinnangul võis AS-i Eesti Liinirongid selline usaldus antud juhul tugineda sellele, et ettevõttega Stadler sõlmitud kõnealuste rongide soetamiseks sõlmitud lepingu kohaselt oli kütusekulu ja hooldusvälpade määramisel arvestanud sellega, et mootorites kasutatakse just standardile EVS-EN 590 vastavat diislikütust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles