Kriitikatule alla sattunud Tesla: Meie autopilooditehnoloogia päästab elusid

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tesla Model X P90D
Tesla Model X P90D Foto: SCANPIX

Elektriautode tootja Tesla Motorsi tegevjuht Elon Musk ütles Wall Street Journalile antud intervjuus, et ettevõte ei plaani eemaldada autodest autopiloodifunktsiooni, mille toimimist on on hiljutise liiklussurma tõttu uurimas USA ametivõimud.

Selle asemel plaanib Musk teha pikema blogipostituse, kus tehakse puust ja punaseks selgeks autopiloodirežiimi funktsioonid ning võimalused.

«Paljud inimesed ei saa aru, mis see täpsemalt on ning kuidas seda sisse lülitada,» väitis ta.

Tesla kaasasutaja selgitas, et ta soovis praegu ikka veel testversioonina toimiva autopilooditehnoloogia sõidukitesse lisada nii ruttu kui võimalik, kuna teadis, et «see võib õigesti kasutatuna elusid päästa.»

Kuigi mitmed autotootjad pakuvad süsteeme, mis aitavad inimjuhtidel pidurdada, rooli keerata ning püsikiirust hoida, sekkub Tesla pakutav tehnoloogia  konkurentidest aktiivsemalt auto juhtimisse.

Tesla autopilooditehnoloogia sattus suurema kriitika alla pärast 7. mail USAs toimunud liiklusõnnetust, milles hukkus 40aastane Joshua Brown.

Õnnetus juhtus Florida osariigis Willistoni linna lähedal selge ilmaga kuival teel, mil Tesla Model Si ees sõitnud veoauto hakkas ristmikul vasakpööret tegema. Autopiloodirežiimil olnud Model S ei pidurdanud ning selle tuuleklaas põrkas kokku veoauto treileri alumise osaga. Auto paiskus teelt välja ning jätkas oma teekonda läbi kahe aia, kuni lõpuks peatas selle hoo 30 meetrit teest eemal asuv elektripost.

Tesla blogipostituse järgi ei märganud juht ning autopilooditarkvara ereda päikesevalguse tõttu veoki treileri valget külge, mistõttu ei vajutanud kumbki ka pidurile. Autotootja lisas, et kõiki Tesla elektriautode juhte on teavitatud, et Autopilot režiim on uus, arendamisel olev tehnoloogia ning selle aktiviseerimisel kuvatakse esipaneelile kiri, kus selgitatakse muude asjade hulgas, et autojuht peab hoidma ka autopiloodi sisselülitamisel käed roolil ning autot ise kontrollima.

USA maanteeohutusamet NHTSA esitas eile Tesla Motorsile infopäringu, milles soovitakse ligipääsu mais toimunud õnnetuse andmetele ning ka hilisema kahe registreeritud õnnetuse andmetele, kus inimesed tõsiselt kannatada ei saanud. Amet üritab analüüsida, milline oli autopilooditehnoloogia roll nende õnnetuste toimumisel.

Tesla on lubanud võimudega täielikku koostööd teha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles