Ameeriklaste kiirtoiduarmastus süttis uuesti lõkkele

TLMP05: MCDONALDS KIIRTOIDUKETT : TALLINN, EESTI, 14OCT10 McDonalds kiirtoidurestoranis toimunud pressikonverents. lt/Foto:LIIS TREIMANN

FOTO: LIIS TREIMANN/PM/SCANPIX BALTICS

Kuigi viimastel aastatel on traditsiooniliste kiirtoidukettide majandustulemused kannatanud tervislikemate konkurentide võidukäigu tõttu, on käesoleval aastal trendid jälle muutunud, kirjutab Business Insider.

McDonald'si USA kiirtoidurestoranide käive kasvas aastaga 5,4 protsenti, Burger Kingi sama näitaja oli 4,4 protsenti ning Wendy´s puhul oli kasvuks 3,7 protsenti. Tegu on samade restoranide võrdlusega, see tähendab, et nimetatud kasvud ei tulnud mitte aastaga suurenenud restoranide arvust, vaid samade restoranide suurenenud käibest.

Nation´s Restaurant Newsi andmetel kasvas kogu USA traditsioonilise kiirtoidutööstuse aastakäive samade restoranide võrdluses 2,7 protsenti.

Statistika reedab, et kasvu taga on ulatuslikud sooduskampaaniad ja eripakkumised. McDonald's, Wendy's, KFC, ja Burger King on viimase aasta jooksul pakkunud oma külastajatele suure allahindlusega eineid, mis on tarbijad uuesti kiirtoidu rüppe juhatanud. Eripakkumised moodustasid NPD Groupi andmetel 25 protsenti kiirtoidurestoranide kvartalikäivest, seejuures 35 protsenti burgeritele keskendunud kiirtoidurestoranide käibest.

Kasvule on aidanud kaasa ka tervisliku toidu lisandumine menüüsse. Mitmed ketid kasutavad vabapidamisel kanade mune ning on eemaldanud antibiootikumide najal kasvatatud kanade tootjad oma tarnesüsteemist.

Uuemate ja tervislikku toitumist propageerivate toidukettide nagu Paner ja Shake Shack käive kasvab veel siiski veidi kiiremini kui McDonald´sil ja Burger Kingil. Esimeses kvartalis suurenes nende käive vastavalt 6,2 ja 9,9 protsenti. Kui praegused trendid jätkuvad, jõuab kiirtoidurestoranide kasv neile siiski uuesti järele.

Tagasi üles