Honda ei soovi enam sõltuda Hiina haruldastest muldmetallidest

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hübriidautod alates 2021. aastast Tartus tasuta parkida ei saa.
Hübriidautod alates 2021. aastast Tartus tasuta parkida ei saa. Foto: Honda

Jaapani autotootja Honda teatas, et lõi maailma esimese elektriautodele mõeldud mootori, mille ehitamisel ei kasutatud raskeid haruldasi muldmetalle, kirjutab Reuters.

Tegu on tõsise läbimurdega, kuna see tähendab, et autotootja vähendab drastiliselt oma sõltuvust peamiselt Hiinas kaevandatavatest kallitest materjalidest.

Viimastel aastatel on hübriidautod saanud arenenud maailma tarbijate seas üha populaarsemaks. Sõidukid kasutavad bensiini- ja elektrimootoreid, mille ehitamiseks on autotootjatel tarvis stabiilset haruldaste muldmetallide nagu düsproosium ja terbium tarnet. Kuna suur osa selliste materjalide turust on Hiina ettevõtete käes, on ette tulnud mitmeid poliitiliste ja majanduslike huvide põrkumisest tulenevaid tarneprobleeme. Näiteks kehtestas Hiina riik kuus aastat tagasi territoriaalvaidluste ägenedes ajutiselt haruldaste muldmetallide ekspordikeelu Jaapanisse.

Jaapani suuruselt kolmas autotootja Honda teatas, et koostöös kohaliku ettevõttega Daido Steel arendatud tehnoloogiat näeb esimest korda sel sügisel esitletavas Freed väikekaubikus. Selle mootori ehitusel kasutatakse siiski kerget haruldast muldmetalli neodüümi, mida leidub lisaks Hiinale ka Põhja-Ameerikas ja Austraalias.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles