Poola laevatehas pingutab uute tähtaegade nimel
Värsked pildid Piretist!

Töö parvlaeval Piret eelmisel nädalal Remontowa tehases Poolas

FOTO: Rodion Denissov

Eelmisel nädalal Poolas huvireisil käinud eestlane sattus mööda sõitma ka Remontowa laevatehasest, kus käib töö neljanda Eestisse tuleva parvlaeva, Pireti kallal. Poola laevatehase kinnitusel liigutakse töödega mais TS Laevadega kokkulepitud graafikus.

«Mõlemad Remontowa tehases valmivad laevad on ehitusjärjega täpselt sealmaal, nagu maikuus uuendatud leping ette näeb - hetkel paigaldatakse seadmeid ja sisustust ning tehakse veekatseid,» rääkis Postimehele laevatehase Remontowa Shipbuilding pressiesindaja Maria Bnińska.

Aprilli alguses kirjutas Postimees, et Poola laevatehase ehitatavad laevad ei pruugi õigeaegselt valmis saada. Aprilli keskpaigaks tunnistas Remontowa laevatehas, et elektritööd võtavad plaanitust kauem aega, mistõttu võib laevade valmimine pikeneda kuu aega. 

Mai lõpus andis Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad teada, et on Poola laevatehase Remontowaga leppinud kokku uued parvlaevade valmimistähtajad, milleks saavad olema vastavalt 1. september ja 1. detsember. Algselt loodeti, et laevad jõuavad Eestisse suve jooksul.

TS Laevade esindaja Kaido Padar kinnitas mai lõpus, et üks kahest Remontowa tehases valmivast parvlaevast peaks kindlasti septembrikuus Eestisse jõudma, et ettevõte saaks 1. oktoobrist alustada parvlaevaliikluse opereerimist liinidel Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa kokku kolme laevaga, sealhulgas ka nende kahe teise laevaga, mis valmivad Türgi laevatehases Sefine.

Türgis valmivad parvlaevad Leiger ja Tiiu, Remontowas Tõll ja Piret. Parvlaev Piret lasti Remontowa tehases vette selle aasta jaanuaris, kuu aega pärast seda, kui samas tehases oli vette lastud parvlaev Tõll. Viimase, neljanda parvlaeva valmimine on planeeritud selle aasta detsembrikuusse.

Päris viperusteta ei ole läinud ka Türgi tehase laevade valmimine. Kuigi eelmise aasta maikuus nägi Tallinna Sadama nõukogu ette, et esimene laev võiks Eestisse jõuda 1. juuliks, ei ole see veel Eesti poole teele asunud elektrisüsteeme tabanud probleemide tõttu.

Küll aga kinnitab TS Laevad OÜ juhatuse esimees Kaido Padar, et laevad jõuavad enne sügishooaega Eestisse ning mõnenädalase viivituse pärast muretseda ei tasu. 

«Isegi, kui ta hakkab siin nädal aega hiljem tulema, kui esialgu kokku lepitud või tuleb alles augusti keskel ära, siis minu jaoks ei ole ka see probleem. Oluline on, et nad oleks paar nädalat varem siin - et saaks hakata Eesti-poolseid seadmeid paika panem,» sõnas ta eile Postimehele.

Uued parvlaevad on 114 meetrit pikad, mahutavad 150 sõiduautot või 12 täispikka veoautot. Laevadel on päästevahendid 700-le reisijale ning kahel tekil istekohti 500-le reisijale.

Tagasi üles