Valitsus transpordisektori riigifirmade ühendamist veel ei otsustanud

Kristen Michal

FOTO: Jaanus Lensment

Neljapäeval toimunud kabinetiistungil valitsus riiklike transpordietevõtete ühe valdusfirma alluvusse ühendamise plaani osas veel otsust ei langetanud ning arutelu jätkub tõenäoliselt järgmisel nädalal.

«Me ei jõudnud otsuseni. Lihtsalt see arutelu ja vaidlused läksid ajaliselt nii pikaks. Eks me kas järgmine nädal, või millal iganes meil järgmine kabinet on, vaidleme edasi. Kõik läksid laiali ja lubasid edasi mõelda ja nii see jäi. Ka teised punktid jäid arutamata,» ütles majandusminister Kristen Michal BNS-ile.

Ta lisas, et ei saa lubada, et kabinet järgmisel kohtumisel transpordiinfrastruktuuriettevõtete ühendamise ka heaks kiidab. «Eks igaüks ise otsustab. Mina ja suur hulk inimesi on teinud peaaegu aastajagu tööd. Oleme küsinud arvamusi, viis erinevat töörühma on käinud koos, oleme veel igalt poolt palunud hinnata ja see töö on ka avalik. Ma loodan, et [heakskiit] tuleb, aga veel kord, eks igaüks ise hindab. Koalitsioonis on kolm osapoolt ja kõigil on midagi öelda.»

«Me suutsime ära kirjeldada selle, mis meie seisukoht on ja mida me näeme. Me oleme teinud seda lihtsatel põhjustel – et riik saaks oma varadelt paremat tulu. Seal on 10-15 miljonit aastas juures, kui maha lahutada halduskulud, mis seal tekivad siis konservatiivselt 9-14 miljonit aastas. Parem ja süstemaatilisem kontroll, erinevad kontrolli tasandid; kogu see sünergia, mis tekib väärtusahela müügist – on võimalik Eestisse tulevat kaupa suurendada, mis annab selles majandusharus ja kogu sellele infrale parema kasutuse,» sõnas Michal.

«Aasta sellist reformi ette valmistada peaks olema päris põhjalik, aga eks igaühel on õigus selle üle mõelda. Ma arvan, et eks me seda järgmine kord kabinetis arutame ja loodame kuhugi jõuda. Kui ei jõua, siis tuleb juba küsida, mis kellegi motivatsioon on,» märkis Michal.

Neljapäeval toetas valitsus osaliselt kabinetiistungil rahandusministeeriumi riigifirmade reformikava, mis näeb peamiselt ette riigifirmade juhtimise muudatust ja muuhulgas nõukogude liikmete nimetamise komitee loomist, mis peaks tagama nõukogude pädevuse. Rahandusminister Sven Sesteri plaan oli päevakorras esimesel kohal.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis (MKM) välja töötatud plaani kohaselt võiks ministeerium liikuda edasi kavaga asutada valdusettevõte, mille alla viiakse AS Tallinna Sadam, AS Saarte Liinid ja AS Tallinna Lennujaam, lisaks moodustatakse AS Eesti Loots baasil uus laevaettevõte ning raudtee valdusettevõte, mille alla kuuluvad AS Eesti Raudtee ja AS EVR Cargo.

Tagasi üles