Karilaid: kus on Tallinna Sadama esimene parvlaev? (3)

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna sadama parvlaevade ehitus Türgi Sefine laevatehases.
Tallinna sadama parvlaevade ehitus Türgi Sefine laevatehases. Foto: Eero Vabamägi

Keskerakonna aseesimees, riigikogu liige Jaanus Karilaid märgib oma Facebooki seinal, et nädala eest pidanuks tema arvestuste järgi Eestisse jõudma esimene parvlaev Türgist. TS Laevad OÜ juhatuse esimehe kinnitusel kulgeb kõik aga plaanipäraselt, kuigi ta tunnistab, et mõningaid tagasilööke on olnud. 

«Segadused korruptiivsel moel korraldatud laevahankega jätkuvad,» lausub Karilaid oma sotsiaalmeedia postituses. Tema sõnul peaks neli uut parvlaeva valmiva järgmise graafiku kohaselt: 

  • Poola laev 1, laev merel testimisel 15.06.2016, laev Eestis 01.08.2016
  • Poola laev 2, laev merel testimisel 25.07.2016, laev Eestis 01.09.2016
  • Türgi laev 1, laev merel testimisel 01.06.2016, laev Eestis 01.07.2016
  • Türgi laev 2, laev merel testimisel 16.07.2016, laev Eestis 15.08.2016

Vähemalt sellised kuupäevad olid Karilaiu sõnul seatud parvlaevade valmimisel eesmärgiks eelmise aasta kevadel, nagu kajastub ASi Tallinna Sadam nõukogu 20.05.2015 koosoleku päevakorrapunkti nr 3 arutelu protokollis.

«Kui Poola laevatehasega pikendati laevade valmimise tähtaegasid, ja sellest teavitati ka avalikkust, siis Türgis ehitatavate laevade osas väidetavalt probleeme pole,» ütles Karilaid. Ta lisas, et samas pole tähtaja järele juba nädal tagasi Eestis olema pidanud laevast midagi kuulda. «Kas keegi veel üldse vastutab lepingute täitmise ja mittetäitmise eest?» uurib Karilaid.

Sügisest mandri ja saarte vahelise parvlaevaühenduse üle võtva TS Laevad OÜ juhatuse esimehe Kaido Padari sõnul ei ole siin küll veel põhjust häirekellaks. «Esimene parvlaev ei pidanud 1. juuli Eestisse jõudma, juttu oli sellest, et esimene laev hakkab alles juulikuu esimesel poolel tulema,» sõnas Padar. 

Ta möönis küll, et Türgi tehases olid vahepeal väikesed probleemid juhtimisseadmetega, kuid need on nüüd lahenduse leidnud. «Taanlastel, kes on nende seadmete tarnijad ja kirjutavad igale laevale eraldi tarkvara, olid väikesed probleemid. Eelmine laupäev oli esimene mitteametlik veekatsetus,» kirjeldas Padar.

See, millal esimene Türgi tehases valmiv laev saab Eesti poole liikuma hakata, selgub lähiajal. «Isegi, kui ta hakkab siin nädal aega hiljem tulema, kui esialgu kokku lepitud või tuleb alles augusti keskel ära, siis minu jaoks ei ole ka see probleem. Oluline on, et nad oleks paar nädalat varem siin - et saaks hakata Eesti-poolseid seadmeid paika panema,» lausus TS Laevade esindaja.

Ka kinnitab Padar, et Türgi tehasega ei ole keegi lepinguid muutnud. «Ja kui tulebki mingisugune hilinemine - see on meediast ka läbi jooksnud -, siis alles pärast kuuajast hilinemist tulevad trahvid,» sõnas ta.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles