Europark on pärast kohtuotsust teisaldanud kordades vähem autosid

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Europark paigaldab rattalukke nendele võlglastele, kes on parkimise eest jätnud maksmata mitmel korral.
Europark paigaldab rattalukke nendele võlglastele, kes on parkimise eest jätnud maksmata mitmel korral. Foto: Laura Oks

Kuigi märtsis andis riigikohus parklaoperaatorile õiguse teisaldada korduvalt trahvi maksmata jätnud inimese auto, on Europark pärast otsuse jõustumist teisaldanud ligi neli korda vähem autosid, lisaks on kukkunud parkimistrahvide arv.

Kui aastal 2015. aasta jaanuarist juunini teisaldas Europark 347 sõidukit, siis sel aastal ainult 48. Riigikohtu otsus tuli tänavu märtsi lõpus ja pärast seda on parklaoperaator teisaldanud 17 autot. Eelmise aasta samal perioodil oli teisaldamiste arv 62, ütles Europark Estonia tegevjuht Karol Kovanen BNS-ile.

«Meil on hea meel, et konfliktseid olukordi on tänu riigikohtu lahendile oluliselt vähemaks jäänud. Teisaldamiste arv on sootuks kukkunud. See on hea uudis ja näitab, et meil pole vaja liiga tihti kasutada nii ebameeldivat abinõud nagu teisaldamine,» lisas ta.

Parkimistrahvide arv on pärast riigikohtu otsust vähenenud umbes 20 protsenti. Siinkohal tuleb Kovaneni sõnul aga arvestada ka sellega, et Europarkil on parklaid juurde tulnud ja parkijate arv on tuntavalt tõusnud.

«Põhilised eksimused on kas makstud aja ületamine või sisestatakse mobiiliga tasudes ekslikult vale auto number. Sellistel puhkudel, kui tegu pole olnud pahatahtliku tingimuste eiramisega, tuleme me reeglina klientidele vastu ja ei nõua leppetrahvi täies ulatuses tasumist,» rääkis ta.

Kovanen tõi välja, et parkimistrahvid ja teisaldamised ei ole nende äri eesmärk omaette. «Meie eesmärk on pakkuda parkimiskohti mõistliku hinnaga seal, kus neid inimestel vaja on. Eriti pärast hinnatõusu tänavatel on meie parklate kasutusaktiivsus ligi viiendiku võrra kasvanud.»

Tegevjuhi sõnul lahendas riigikohtu otsus vana probleemi, kus ajale pisut jalgu jäänud seadusandlus andis võimaluse parkimise eest mitte maksta ja seepeale väljastatud leppetrahvi eirata. «Parkimisvõlglase tuvastamine oli ebaotstarbekalt keeruline ja kallis. Ainuke võimalus parkimisvõlgnik vastutusele võtta oli algatada kohtuprotsess, 30 eurose trahvi puhul polnud see otstarbekas,» märkis ta.

Riigikohus otsustas tänavu märtsi lõpus, et parklaoperaatoril on õigus parkimistasu korduvalt maksmata jätnud isiku sõiduki leppetrahvide kättesaamiseks teisaldada.

Kohus jättis rahuldamata OK Incure OÜ kaebuse, milles ettevõtte leidis, et parkimislepingu saab sõlmida üksnes sõiduki juhiga ja kuna ettevõtte esindaja tol päeval oma sõidukit Europargi parklas ei parkinud ja ei suutnud sisejuurdluse tulemusel ka tuvastada, kes sõidukit tol päeval kasutas, siis ei vastuta OK Incure ka lepingu rikkumise eest ega pea leppetrahvi tasuma.

Europark Estonia OÜ käive kasvas 2015. aastal 10 protsenti 7,3 miljoni euroni. Aasta lõpus korraldas firma parkimist ligi 217 erineval parkimisalal Tallinnas, Tartus ja Pärnus. 2015. aasta jooksul lisandus ligi 40 uut parkimisala kokku umbes 2060 parkimiskohaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles