Skeleton hakkab superakudega varustama Prantsusmaa õhulaeva

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Skeleton Technologies finantsjuht Indrek Kaldoja ja juhatuse esimees Taavi Madiberk koos superkondensaatoritega.
Skeleton Technologies finantsjuht Indrek Kaldoja ja juhatuse esimees Taavi Madiberk koos superkondensaatoritega. Foto: Eero Vabamägi

Eesti päritolu Skeleton Technologies teeb koostööd Prantsusmaa firmaga Flying Whales, varustades ettevõtte uut transpordi õhulaeva grafeenil põhinevate superkondensaatoritega.

«Meie superkondensaatorid kindlustavad õhulaevale manööverdamisvõime ja kontrolli, et teha vertikaalselt maandumisi ja õhku tõusmisi,» ütles Skeletoni asutaja ja tegevjuht Taavi Madiberk, lisades, et õhulaevadel on tulevikus suur potentsiaal transpordiäri muuta.

Skeleton toodab superkondensaatorid õhulaevale LCA60T, mis on mõeldud globaalse transpordituru teenindamiseks. Ettevõtte sõnul saab õhulaevaga 100 kilomeetrit tunnis transportida väga raskeid ja ülemõõdulisi objekte, mis kaaluvad kuni 60 tonni.

Õhulaev on täidetud heeliumiga ja selle jäik tõstemasina struktuur võimaldab laeval õhus olles kaupa peale ja maha laadida. Kuna õhulaev ei pea kauba käitlemisel õhku tõusma ega maanduma, on sõiduki energiatarbimine madal. Flying Whales plaanib õhulaevade tööstuslikku tootmist alustada 2021. aastal.

Superkondensaatorid on energiasalvestid, mis omavad kordades kõrgemat võimsustihedust ning tunduvalt rohkem laadimistsükleid kui akud. Superkondensaatorid võimaldavad üle miljoni täis-tühjaks laadimistsükli ning vaid paarisekundilist täislaadmisaega.

Skeleton Technologies kasutab anorgaanilistest ühenditest sünteesitud kumergrafeeni kihtidega materjali, mis võimaldab paremat juhtivust ja kõrgemat eripinda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles