Probleemse hankega saartevaheline lennuühendus taastub esmaspäeval

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aviesi lennuk
Aviesi lennuk Foto: Liis Treimann

Alates esmaspäeva varahommikust hakkab suursaarte vahel lendama Leedu firma Transaviabaltika, mille riigihange pälvis oma erandlikkuse ja puuduliku kommunikatsiooni tõttu nii Saaremaa ettevõtjate kui ka omavalitsustegelaste pahameele.

Hiiumaa ja Saaremaa maavanemad allkirjastasid koos Leedu firma Transaviabaltika esindajaga pühapäeval lepingu, mille kohaselt taastub saartevaheline lennuühendus esmaspäeva varahommikust.

«Meie mõistes on tegemist kiire transporditeenuse võimaluse tagamisega eelkõige hiidlastele ja saarlastele, samuti külalistele,» ütles Transaviabaltika Eesti volitatud esindaja Rene Must. «Saarte elanikud saavad hõlpsalt liikuda kodusaare ja mandri vahet, igapäevane tööelu saab tänu taastunud lennuühendusele uue hingamise ja samuti on mandrielanikel hõlbus külastada saartel suviseid suurüritusi tänu toimivale õhuliiklusele.»

Küsimusele, kas hanke võit oli ootuspärane, vastas Must, et hankeprotsess oli küllaltki pingeline ja jättis õhku mitmeid küsimusi. Musta sõnul oli tegemist erandliku hankemenetluse liigiga, mis on harvaesinev ja küsimusi tekitav ning kogu protsessi vältel ilmnes mitmeid ootamatusi.

Nii näiteks selgus pärast lennuhanke väljakuulutamist aprilli alguses, et lendajat otsitakse tunduvalt pikemaks ajaks, kui algselt juttu oli. Alles hanke väljakuulutamise järel said nii omavalitsuste liidu kui ka ettevõtjate liidu esindajad üllatusena teada, et hankesse olid sisse kirjutatud tingimused, mis polnud kaugeltki need, millest kumbki liit oli juba pikemat aega rääkinud ning ka riigi tasandil avaldusi teinud.

«Kindlasti oli see emotsionaalne periood, kuid täna saame siiski rõõmustada – lennuühendus on taastatud ja Transaviabaltika pakub vaieldamatult hetkel saadaolevaist võimalustest kvaliteetseimat lennuühendust,  ja seda vastavalt hankes nõutud lennukitüüpidega,» märkis Must. «Lend liinil Tallinn-Kuressaare kestab 40 minutit ja lend suunal Tallinn-Kärdla 30 minutit, mis on piisavalt lühike, kuid omakorda pikk aeg, et jõuaks läbi lugeda endale meelepärase päevalehe.»

Transaviabaltika kasutab saarlaste ja hiidlaste lennutamisel põhilennukina 19-kohalist Jetstream-3200 tüüpi lennukit ja asenduslennukina on kasutusel samuti 19-kohaline LET L-410.

Nädalas lennatakse 12 korda Tallinna–Kuressaare–Tallinna liinil ja 12 korda Tallinn–Kärdla–Tallinn liinil. Käesolevaks aastaks on tellitud ka hulgaliselt lisalende.

Taastunud lennuühenduse esimene lend Tallinnast Kärdlasse stardib esmaspäeva hommikul kell 7 ja tagasisuunal sama päeva hommikul kell 8.35.   

Transaviabaltika leping kestab kuni 31. maini 2019.

Lennuamet peatas 1. aprillil pooleks aastaks Aviesi lennuloa seoses suutmatusega lendude turvalisuse tagamisel. Saare maasekretäri Jaan Leivategija sõnul ei seisnenud Aviesi probleem mitte lennukis, vaid ettevõtte juhtimises. Leivategija hinnangul ei olnud Aviesi lennuohutus- ja lennujuhtimisdokumentatsioon korras.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles